Array

Vezi cum arata tramvaiul Imperio Eco, produs in Romania

Vezi cum arata tramvaiul Imperio Eco, produs in Romania

Omul de afaceri Valer Blidar, proprietarul Astra Vagoane Calatori Arad, a prezentat ieri, la Bucuresti, prototipul tramvaiului Imperio Eco, produs de compania pe care o detine in colaborare cu Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) si Siemens.

Potrivit producatorilor, acest tip de tramvai asigura standardele de confort necesare calatorilor, fiind dotat cu instalatie de climatizare, podea joasa, care faciliteaza accesul persoanelor cu mobilitate redusa, scaune tapitate si echipamente pentru costuri reduse de exploatare si mentenanta.

De asemenea, tramvaiul este dotat cu un sistem de recuperare a energiei, care asigura functionarea aerului conditionat fara costuri suplimentare. „In marile centre urbane, care se confrunta cu o capacitate depasita a soselelor si cu cresterea peste masura a numarului de autovehicule, tramvaiul este principalul mijloc de transport cu rol in descongestionarea traficului in orele de varf. In acest caz, nu intelegem decizia unor orase romanesti care dispun de linii de tramvai, dar intentioneaza sa renunte la acest mijloc de transport ecologic”, a declarat Valer Blidar.

Tramvaiul Imperio Eco produs la Bucuresti la Uzina de Reparatii Atelierele Centrale (URAC Bucuresti) a RATB costa circa 2 milioane de euro si poate fi realizat in functie de cerintele autoritatilor.„Suntem in discutii cu regiile autonome de transport public din tara, cu Primaria Capitalei, in vederea initierii unor posibile comenzi pentru acest tramvai. Suntem, de asemenea, in discutii pentru livrarea acestuia catre piete externe din tari precum Turcia, Bosnia – Hertegovina, Bulgaria, cat de curand cu Republica Moldova”, a spus Corneliu Negret, director marketing in cadrul Astra Vagoane Calatori Arad. Potrivit lui, unitatea de productie de la Bucuresti poate produce pana la trei tramvaie pe luna.

In februarie 2011, RATB, Astra Vagoane Calatori si Siemens au decis incheierea unui parteneriat pentru fabricarea de tramvaie cu podea joasa, complet coborata. In cadrul acestui parteneriat, RATB participa cu spatiile de productie, utilitatile si forta de munca, in timp ce Astra Vagoane Calatori, detinatoarea licentei Siemens si a documentatiei necesare, contribuie cu investitii in amenajarea spatiilor si retehnologizarea liniei de productie tramvaie din cadrul URAC. Compania Siemens va furniza echipamentele de tractiune si comanda.
Imperio Eco reprezinta varianta pentru Bucuresti a tramvaiului Imperio produs la Arad, proiect alcompaniilor Astra Vagoane Calatori si Siemens, care ar putea fi vazut circuland in Arad, incepand cu luna septembrie a acestui an.

Prototipul acestui tramvai a fost prezentat aradenilor in august 2011. Pretul unui tramvai Imperio este de aproximativ 1,7 milioane euro, are o capacitate de a transporta 200 de calatori si este dotat cu camere de supraveghere.

Articole similare

ABC-ul sistemului garanție-returnare. Tot ce trebuie să știe consumatorii

Sistemul de garanție-returnare este noul subiect care scindează opinia publică din România în ultima perioadă. Discuțiile din spațiul public relevă însă multă...

The DRS draft is a solid platform for development of high quality recycling in Romania. It should also include more legal guidelines to secure...

Zero Waste Romania welcomes the launch in public debate of the draft Government Decision on the implementation of the DRS for non-reusable...

Ce schimbări aduce pentru consumatori și industrie proiectul de hotărâre privind sistemul garanție-returnare? O analiză Zero Waste România

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a lansat spre dezbatere publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind implementarea sistemului de garanţie-returnare (SGR) pentru...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Rămâi conectat!

104,678FaniÎmi place
88CititoriConectați-vă
1,330CititoriConectați-vă

Articole Recente

ABC-ul sistemului garanție-returnare. Tot ce trebuie să știe consumatorii

Sistemul de garanție-returnare este noul subiect care scindează opinia publică din România în ultima perioadă. Discuțiile din spațiul public relevă însă multă...

The DRS draft is a solid platform for development of high quality recycling in Romania. It should also include more legal guidelines to secure...

Zero Waste Romania welcomes the launch in public debate of the draft Government Decision on the implementation of the DRS for non-reusable...

Ce schimbări aduce pentru consumatori și industrie proiectul de hotărâre privind sistemul garanție-returnare? O analiză Zero Waste România

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a lansat spre dezbatere publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind implementarea sistemului de garanţie-returnare (SGR) pentru...

Peste 350 de tineri activiști din 150 de țări vor participa la un eveniment climatic online

Tineri activiști din întreaga lume vor lua parte la o discuție virtuală privind schimbările climatice, în cadrul căreia își vor prezenta viziunea...

Proiectul de hotărâre privind sistemul garanție-returnare, lansat în dezbatere publică

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a lansat ieri în procedură de consultare publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind sistemul garanție-returnare. În...