Un ONG care promoveaza sistemul de transport urban ecologic cere Primariei Cluj-Napoca sa renunte la cumpararea de autobuze electrice deoarece sunt zgomotoase, grele, lente si costisitoare.
Asociatia TRANSIRA, un ONG care are ca scop promovarea si implementarea conceptului de transport urban durabil, militand pentru introducerea, pastrarea sau dezvoltarea sistemelor de transport ecologic ii cere primarului Emil Boc sa nu mai achizitioneze autobuze electrice deoarece „tehnologia autobuzelor electrice este inca in faza incipienta, acestea fiind testate in putine orase de pe mapamond. In Shanghai, de exemplu, s-a implementat acest sistem, acum renuntandu-se treptat la el”.
Silviu Sintea, presedintele TRANSIRA afirma ca orasele elvetiene care au testat astfel de autobuze (Zurich, Geneva, Lucerna, Biel/Bienne, Neuchatel) le-au respins deoarece sunt zgomotoase, grele, lente, costisitoare si cu durata de viata scazuta. In schimbul autobuzelor electrice, Primaria Cluj-Napoca ar trebui sa extinda reteaua de troleibuze si tramvaie. „Desi au fost achizitionate mijloace de transport noi, e nevoie de mult mai multe, mai ales de troleibuze. Nu cred ca nu s-a remarcat si insuficienta capacitatii de transport pe traseele cu grad de utilizare ridicat (6 si 25), unde este nevoie de mai multe troleibuze articulate. Asadar 5 autobuze electrice, pe langa dezavantajele enumerate anterior, nu rezolva problema strigenta a necesitatii parcului de autobuze si troleibuze. De fapt, Primaria s-a angajat ca va utiliza fondurile elvetiene pt. achizitionarea de troleibuze, nu de autobuze electrice”, adauga Silviu Sintea.
Clujenii sa ia exemplu de la elvetieni pentru extinderea liniilor de troleibuz
Potrivit reprezentantilor ONG-ului, clujenii ar trebui sa experienta elvetienilor in ceea ce priveste implementarea retelelor de troleibuze si a construirii caroseriilor pentru troleibuze (inclusiv inovatoarele troleibuze dublu-articulate. „Astfel, ar putea fi puse in practica proiectele de extindere a retelei de troleibuz, de care se vorbeste de ani de zile: in cartierul Gheorgheni (str. Constantin Brancusi, str. Liviu Rebreanu, Calea Floresti –cu prelungire in comuna Floresti, realizarea traseului Gara – Zona industriala Est – Aeroport, etc). De asemenea, consideram ca este nevoie de tehnologie noua (macaze si incrucisari de mare viteza, mai ales in Piata Avram Iancu), macazele existente folosind tehnologia anilor ’60”, explica Silviu Sintea.