Transportul va deveni cea mai mare sursa de emisii de CO2 daca politicienii nu iau masuri

Undă verde pentru transportul ecologic în Craiova
Transportul va deveni cea mai mare sursa de emisii de CO2 daca politicienii nu iau masuri
Transportul va deveni cea mai mare sursa de emisii de CO2 daca politicienii nu iau masuri

Transportul va deveni cea mai mare sursa de emisii de CO2 daca politicienii nu iau masuri ambitioase si nu actioneaza in mod decisiv, potrivit unui raport al Grupului Interguvernamental pentru Schimbari Climatice (IPCC), citat de Federatia Europeana Transport & Environment (T&E).

Cel mai recent raport al IPCC, ce va fi disponibil marti pe site-ul organizatiei, avertizeaza liderii din toata lumea cu privire la amenintarea crescanda a emisiilor necontrolate din transporturi, se arata intr-un comunicat al organizatiei Terra Mileniul III.

Este vorba despre raportul „Climate Change 2014: Mitigation of Climate Change” (Schimbari climatice 2014: Temperarea schimbarilor climatice), ce va publicat marti pe site-ul http://mitigation2014.org/.

Potrivit reprezentantilor organizatiei T&E din Bruxelles, raportul, al carui rezumat este deja disponibil pe site, arata ca sectorul de transporturi va deveni cea mai mare sursa de emisii de CO2 la nivel global in cazul in care factorii de decizie nu vor lua masuri urgente.

„Fara politici sustenabile si de impact pentru a reduce emisiile de CO2 ale masinilor si camioanelor, emisiile din transport ar putea creste cu o rata mai mare decat in oricare alt sector”, se mentioneaza in raport.

Potrivit lui Greg Archer, manager de proiect pentru autovehicule curate al T&E, „multumita reglemtarilor UE, emisiile provenite de la masinile noi sunt in scadere, dar este imperios necesar sa fie luate masuri si in privinta autocamioanelor si dubelor”. Raportul IPCC insista asupra necesitatii unor masuri urgente care sa reduca emisiile vehiculelor, dar Comisia Europeana a amanat in mod repetat strategiile promise de reglementare a emisiilor de la autoutilitare dupa anul 2020, mai spune acesta.

O analiza realizata de T&E arata ca introducerea limitelor de CO2 pentru masinile din Europa a triplat castigurile asociate eficientei carburantilor. In urma reglementarii din perioada 2000-2007, emisiile de CO2 din UE au scazut cu doar 1,3 la suta pe an, in timp ce din 2008 pana in 2013 au scazut cu 3,5 la suta pe an.

T&E avertizeaza insa ca autovehiculele de pe drum ating aproximativ jumatate din eficienta masurata la testele auto. Comisia Europeana planuieste sa introduca in 2017 un nou test care sa elimine ambiguitatile legislative din sistemul actual, dar masura intampina o opozitie ferma din partea constructorilor.

„Politicile UE actuale care incurajeaza aparitia masinilor electrice pe sosele sunt ineficiente si neclare. Noua Comisie va trebui sa vina cu o noua strategie pentru a reduce emisiile tuturor autovehiculelor dupa 2020 si sa o integreze in formele sustenabile de mobilitate urbana. In final, aceste politici vor pune sectorul de business european in fruntea tranzitiei globale catre vehicule nepoluante”, a mai spus Greg Archer.

Grupul Interguvernamental pentru Schimbari Climatice (Intergovernmental Panel on Climate Change – IPCC) este un organism stiintific insarcinat cu evaluarea riscurilor asupra incalzirii globale. Grupul a fost constituit in 1988 de catre Organizatia Meteorologica Mondiala (WMO) si de Programul Natiunilor Unite pentru mediul inconjurator (UNEP), ambele organizatii ale ONU.

Organizatia IPCC si Al Gore au fost distinsi cu premiul Nobel pentru pace in 2007.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *