Un studiu american foarte serios arata ca masinile electrice sunt mai daunatoare pentru mediu din cauza modului de producere a electricitatii si a materialelor din baterii.
50% din electricitatea produsa in SUA este realizata de uzinele care prelucreaza carbunele.
Masinile electrice nu sunt atat de „verzi” precum ne arata constructorii si grupurile de lobby. Conform unui studiu realizat de o serie de oameni de stiinta americani reuniti in Consiliul National de Cercetare din Statele Unite, masinile electrice vor putea sa ridice pretentii in fata celor pe benzina si pe motorina doar daca tehnologiile de fabricare a electricitatii vor deveni independente de centralele care utilizeaza carbune.
„Pentru ca masinile electrice sa devina o alternativa verde adevarata, centralele electrice trebuie sa renunte la carbune sau sa dezvolte noi tehnologii de prelucrare a acestui material”, sustine Jared Cohon, unul dintre cercetatorii care stau in spatele proiectului.
Cifrele actuale arata ca jumatate din electricitatea utilizata in SUA este realizata prin prelucrarea carbunelui. Desi valorile nu pot fi comparate, Romania se afla intr-o situatie proportionala aproximativ identica, 42% din electricitate fiind produsa prin tehnologia prelucrarii acestui material. Conform analizelor, carbunele emite la prelucrare de cateva ori mai multe substante poluante si de doua ori mai mult dioxid de carbon decat ceilalti factori poluanti, cum este gazul natural.
Analistii de peste Ocean arata ca, pentru ca masinile electrice sa devina o alternativa viabila din punctul de vedere al mediului, proportia uzinelor care produc electricitate prin carbune trebuie sa scada vertiginos, in locul acesteia fiind nevoite sa creasca uzinele nucleare sau cele care produc curent electric prin surse de energie regenerabile. „Exista si modalitati prin care uzinele de prelucrare a carbunelui pot deveni mai verzi, una dintre acestea fiind captarea si ingroparea definitiva a carbonului in pamant”, se arata in comunicatul emis de oamenii de stiinta americani.
In studiu se arata faptul ca, in ciuda beneficiilor legate de limitarea importurilor de titei, masinile electrice ascund costuri uneori mai ridicate decat cele ale masinilor pe motoare termice, cum sunt cele ale materialelor utilizate la fabricarea bateriilor. Per total, costurile legate de mediu ale unei masini electrice sunt cu 20% mai ridicate decat cele ale unei masini normale.
Sursa: Automarket