Traficul sufocat din Capitala ar putea primi o gura de oxigen. Planul de constructie a liniei de metrou Universitate – Drumul Taberei a fost aprobat de Consiliul general. Autoritatile spun ca lucrarile vor demara cel mai tarziu la inceputul anului si nu vor dura mai mult de 4 ani.
Lucrarile la linia de metrou spre drumul taberei, ar trebui sa fie demarate la inceputul anului viitor si sa fie finalizate in 2015. Valoaretotala a proiectului este de 850 de milioane de euro, iar jumatate din bani a fost obtinuta dintr-un imprumut extern. Pe linia de metrou drumul taberei vor circula 21 de trenuri noi care vor transporta in fiecare ora cel putin 30 de mii de calatori.]
Saptamana aceasta, consilierii generali ai Capitalei au aprobat planul urbanistic zonal prin care dau unda verde constructiei metroului spre Drumul Taberei. Acum, conducrea metrorex spune ca mai este doar un pas pana la inceperea primelor sapaturi.
„Avem doua pachete licitate. Licitatia a fost deja parcursa, lucram la definitivarea procedurii pentru adjudecarea lucrarilor si in doua saptamani de zile vom primi ofertele si pentru pachetul celalalt mare si cel mai important, Raul Doamnei – Eroilor – Hasdeu. Lucrarile vor incepe cu siguranta in primul trimestru al anului viitor. Anticipez ca in 4 ani de zile vom putea discuta de punerea in circulatie cu calatori. Lucram la capitolul de exproprieri, acolo unde este cazul. as mentiona pentru a nu speria pe cineva ca nu sunt afectate prorprietati private, vom lucra de regula pe domeniul publica, doar in zona Academiei Militare vor fi cateva proprietati private, dar nu sunt relevante.”, a spus Gheorghe Udriste, directorul Metrorex.
Magistrala cinci va avea 13 statii si va elimina ambuteiajele care se formeaza zi de zi pe bulevardele care leaga centrul Capitalei de cartierul Drumul Taberei. Trenurile vor porni de la Universitate spre Cismigiu, Eroilor, Academia Militara, Favorit, Drumul Taberei pana la Prelungirea Ghencea.
MAGISTRALA 5
Demarare lucrari: 2011
Finalizare lucrari: 2015
MAGISTRALA 5
Valoare proiect: 850 milioane euro
Imprumut BEI: 395 milioane euro
Ministerul Transporturilor: 455 milioane euro
MAGISTRALA 5
21 de trenuri
13 statii
Flux calatori: 25.000 – 30.000 calatori/ora
sursa: Metrorex