Situat pe raul Arges, sprijinit pe versantii muntilor Pleasa si Vidraru, de-a lungul Tranfagarasanului, la circa 40 de kilometri de Curtea de Arges, Barajul Vidraru este considerat de catre specialisti o adevarata bijuterie inginereasca.
A fost construit, cu mari sacrificii omenesti (circa 80 de persoane decedate), intre 1961 si 1966. Pentru realizarea lui s-au forat galerii subterane in lungime de 42 de kilometri, au fost escavati circa 1.768.000 metri cubi de roca (din care un milion in subteran), s-au turnat 930.000 metri cubi de beton si s-au montat 6300 tone de echipamente electromecanice.
Faptul ca barajul Vidraru a fost, la momentul inaugurarii, al cincilea in Europa si al noualea in lume intre constructiile similare, il face un obiectiv turistic. Totusi, ajungand la fata locului descoperi o zona la fel de neingrijita ca mai toate din Romania. Mizeria care se gaseste in Barajul Vidraru starneste nemultumiri atat printre turistii care il viziteaza , cat si printre cei care locuiesc in apropiere. Buturugi mai mari si mai mici, PET-uri si tot felul de ambalaje si resturi zac in lacul de la Barajul Vidraru.
In continuare, romanii isi arata nepasarea in promovarea turismului local, ceea ce presupune, evident, o curatire a zonei in prealabil.