Agresiunea, competitivitatea si materialismul vietii moderne, cu lipsa ei de valori etice si spirituale, sunt la fel de daunatoare pentru sanatatea noastra cat si pentru mediul inconjurator. Vietile si placerile noastre devin la fel de nesemnificative si artificiale ca si relatiile noastre sociale si hrana noastra, deoarece noi refuzam sa recunoastem ca pentru a pastra o minte agera si un corp sanatos trebuie sa respingem hrana animala.
Mai mult, productia acestui tip de hrana este o amenintare in continua crestere pentru intreaga infrastructura a vietii pe aceasta planeta, distrugand complexele si delicatele sisteme biologice de care depinde viata noastra a tuturor si de care noi, de asemenea, depindem pentru existenta si bunastarea noastra, atat mentala cat si fizica.
Numarul tot mai mare de dezastre ecologice si atrocitatile etice si ecologice comise in mod constant impotriva animalelor, oamenilor si naturii sunt dovezi clare ca sistemul de credinta general acceptat, bazat pe exploatarea nelimitata a organismelor vii si a mediului lor inconjurator, nu este numai gresit din punct de vedere moral, ci chiar nefondat fizic si reclama actiuni imediate si hotarate pentru a opri distrugerea masiva a vietii si habitatului, prin otravirea pamantului, aerului si apei, zdrobirea armoniei ecosistemelor naturale si amenitarea insasi a supravietuirii intregii comunitati umane.
Aerul proaspat si hrana bogata in fibre sunt la fel de esentiale pentru sanatatea si buna-starea noastra ca si nevoia de a iubi si a fi iubit si acceptat de semenii nostri. Dar nu ne vom putea bucura de viata din plin decat daca ne vom dezvolta in intregime potentialul nostru uman si daca ne vom hrani mintile si corpurile noastre cu ceea ce e necesar pentru a ne satisface toate nevoile fiziologice si spirituale. Trebuie de asemeni sa asiguram evolutia si dezvoltarea conditiilor de mediu potrivite pentru viata pe aceasta planeta, neingradindu-le prin interferenta masiva, poluarea si distrugerile cauzate de comportamentul pradator natural si nenatural al omului.
Discriminarea irationala bazata pe nationalitate, rasa, specie sau religie da nastere violentei nelimitate si in mod traditional a servit drept scuza pentru dezumanizare, demonizare sau clasificarea arbitrara a fiintelor inteligente conlocuitoare ca prieteni sau dusmani, tovarasi sau straini, comestibili sau necomestibili, si pe aceasta baza acordarea sau refuzul acordarii respectului, statutului social sau chiar a vietii insasi. In functie de cum sunt priviti, ca prieteni, dusmani sau sclavi, oamenii si ne-oamenii de asemenea pot fi respectati si iubiti, ucisi si mancati, vanduti sau aruncati la gunoi. Intreaga lor existenta poate fi clasificata dupa bunul plac ca unica si pretioasa sau fara utilitate si fara sens conform conceptelor irationale ale razboiului si exploatarii fara mila implicate in exploatarea fiziologic nenaturala si etic bolnava a asa-numitelor animale de hrana si a miriadei de produse inutile si nesanatoase obtinute din nenumaratele victime care sufera si mor ca urmare a insensibilitatii si egoismului uman.
Pana si pentru canibal, totusi, uciderea cere anumite forme de dispensare sau justificare religioasa. Victima este categorisita ca fiind sub-umana, necurata, nedemna sau de un statut social inferior. Astfel uciderea in mod clar nu este un act uman si probabil ca la origini a constituit o traumatizare aberanta atat pentru specia noastra cat si pentru orice alt animal necarnivor.
Un numar continuu crescator de specii noi, exotice chiar si modificate genetic sunt acum exploatate, avand ca unic scop al profitul. Ultima moda in occident este cresterea industrializata a strutilor, a caror carne si penaj sunt oferite pentru a tenta apetiturile depravate ci cerintele frivole ridicate de consumatori ignoranti si insensitivi. Totala desconsiderare pentru bunastarea acestor fiinte sensibile si minunate arata declinul aparent inexorabil al valorilor etice care injoseste viata umana si reduce lumea din jurul nostru la un abator si o groapa de gunoi.
Atunci cand viata este privita ca o facilitate comercializabila in raport cu fortele pietei, sclavia umana este un rezultat inevitabil iar adultii si copii sunt exploatati sa satisfaca aceeasi piata internationala care cere exterminarea unor intregi specii cum ar fi tigrul, elefantul si rinocerul pentru a alimenta si comercializa in bucati de animale moarte pe care ignorantii si naivii sunt incurajati sa le inzestreze cu proprietati medicinale imaginare. In termeni omenesti, este imposibil de justificat, fie etic sau fiziologic, dpendenta irationala de ucidere a altor fiinte pentru satisfacerea naravurilor culinare omenesti, de vreme ce nici mintile nici corpurile noastre nu sunt adaptate sa consume ramasitele in putrefactie ale animalelor ucise.
Ca si noi insine, victimele acestui macel sufera vicisitudinile vietii si incertitudinea mortii, dar vietile lor nu sunt pretuite de catre acei care nu pot intelege sensul iubirii sau respectului pentru viata. Astfel miliard dupa miliard de fiinte inteligente sunt exploatate, traind si murind in mizerie si groaza in timp ce executorii lor cruzi si insensibili le pregatesc sfarsitul pe post de produse de consum nesanatoase in stomacurile unor oameni aparent curati care prefera sa-si sacrifice sanatatea si bunastarea spirituala depinzand de exploatarea si moartea altora decat sa se bucure de sanatate si fericire aparand dreptul la viata si fericirea tuturor creaturilor fara sa faca discriminari ridicole bazate pe rasa, credinta sau specie.
Pentru a pune capat imensei ignorante si lacomii, pentru a opri biocidul bolnav al celorlalte specii, pentru a pastra complexa biodiversitate a padurilor tropicale si a altor ecosisteme amenintate si pentru a face pace cu specia noastra proprie si cu alte specii, trebuie sa ne abatem de la calea noastra prezenta, care ameninta sa ne distruga nu numai pe noi, ci chiar sa distruga intreaga planeta si pe toti cu care o impartim. Pentru a recastiga simtul pierdut al respectului si compasiunii, trebuie sa ne eliberam de atmosfera predominanta de egoism si indiferenta la suferinta care ne distorsioneaza adevaratul potential uman si ne orbeste la cruzimile inutil exercitate asupra nenumaratelor milioane de fiinte vii si de mizeria si violenta umana care izvorasc din comportamentul nostru ca falsi si neindurati pradatori.
Daca respectam capacitatea Pamantului sa hraneasca semenii nostri umani pe baza plantelor si fructelor pentru care sunt proiectate trupurile noastre, putem sa terminam cu despaduririle, cu desertificarea, foametea si razboaiele teritoriale. Daca respectam dreptul la viata si fericire al tuturor locuitorilor lumii, umani si ne-umani, vom pune capat obscenitatii crimelor si sclaviei. Atunci, si numai atunci, vom putea sa ne recastigam respectul de sine, compasiunea si locul nostru cuvenit in ordinea lucrurilor