Bani europeni pentru gestionarea deseurilor din judetul Tulcea

0
57
Bani europeni pentru gestionarea deseurilor din judetul Tulcea
Bani europeni pentru gestionarea deseurilor din judetul Tulcea

Miercuri, de la ora 11.00, Sala Mihail Kogalniceanu a Consiliului Judetean Tulcea a gazduit o sedinta a Adunarii Generale a Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara a Infrastructurii de Deseuri Menajere Tulcea

S-au discutat, in cadrul sedin­tei, detalii referitoare la proiectul „Sistem de Management Integrat al Deseurilor in Judetul Tulcea”. Pentru realizarea investitiilor din proiect se va solicita finantarea din Fondul European de Dezvol­tare Regionala, in valoare totala de peste 30 milioane de euro, din care peste 24 milioane euro sunt costuri eligibile. Acesta este, con­form celor delcarate la finalul anu­lui trecut de presedintele Con­siliului Judetean Tulcea, Horia Teodorescu, cel mai important proiect pentru judetul Tulcea pe anul in curs (atat ca valoare, cat si ca efecte benefice pentru judet).

Astfel, in unanimitatea celor prezenti, au fost aprobati indica­torii tehnico-economici, a fost apro­bat planul tarifar al proiec­tu­lui, precum si studiul de feza­bi­litate.

In cadrul sedintei Adunarii Generale a Asociatiei de Dez­vol­tare Intercomunitara a Infrastruc­turii de Deseuri Menajere Tulcea a fost aprobat un document de pozitie privind modul de imple­mentare a proiectului „Sistem de Management Integrat al Deseu­rilor in Judetul Tulcea”. Conform documentului aprobat, Consiliul Judetean Tulcea va initia si va derula procedurile de licitatie din cadrul proiectului in vederea achizitionarii contractelor de executie pentru depozitul si statia de tratare mecano-biologica de la Mihai Bravu precum si inchiderea depozitelor neconforme de la Macin, Sulina si Isaccea.

De asemenea, Consiliul Jude­tean Tulcea va derula procedura de licitatie pentru incheierea con­tractelor de achizitii pentru echi­pa­mentul de colectare a deseu­rilor.

„Celula de criza” pentru gestionarea deseurilor

„Suntem intr-un stadiu destul de avansat in ceea ce priveste acest proiect. Am constituit o „celula de criza“ care se intruneste, de doua ori pe sapta­mana si analizeaza pasii facuti. Aceasta echipa a fost constituita pentru a grabi intocmirea si trimiterea documentatiilor de licitatie pentru subproiectele din proiectul mare de gestionare a deseurilor“, explica presedintele Consiliului Judetean Tulcea, Horia Teodorescu.

La momentul de fata docu­mentele au fost trimise catre Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitori­zarea Achizitiilor Publice (ANRMAP) pentru verificare, astfel incat pe viitor sa nu mai apara acele „corectii“ financiare cu care Consiliul

s-a mai confruntat pe proiecte mai vechi.

Pana la finalul lunii august incep licitatiile

Sursa citata a mai precizat ca pana la sfarsitul lunii august trebuie sa treaca de ANRMAP si sa fie publicate efectiv toate licitatiile pentru proiect (pentru cele zece subproiecte care constituie proiectul mare).

„Nu mai avem decat doi ani in care sa avem receptia finala, suntem putini intarziati. Trebuie sa fim mai expeditivi in intocmirea licitatiilor, pot aparea contestatii care pot aduce alte intarzieri. Suntem pe drumul cel bun, am schimbat ritmul de lucru, iar oamenii care au fost responsabilizati pe aceste subproiecte au intrat efectiv in treaba“, spune Teodorescu.

Acum se asteapta acordul de mediu de la Galati, urmand ca primele licitatii pentru subproiecte sa demareze in doua – trei saptamani.

„Trebuie sa fim constienti ca suntem in Uniunea Europeana si nimeni nu mai accepta un sistem al deseurilor care sa nu fie coerent, mai ales intr-o zona cum e Delta“, mai spune Teodorescu.

Acesta mai precizat ca eficienta viitorului acestui proiect de management al deseurilor fara municipiul Tulcea, care reprezinta peste 40% din populatia judetului, ar fi avut de suferit.

„Cred ca toata lumea trebuie sa stie ca nu este un proiect al lui Teodorescu, nici al lui Hogea, este o investitie benefica pentru toti locuitorii judetului“.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here