Coca-Cola cu gust de santaj

Coca-Cola cu gust de santaj

Ca atata-i duce capul pe angajatii damboviteni ai McCann-Erickson, sincer, nu ma mira.

Duminica, 8 mai 2011. Renumita companie Coca-Cola isi serbeaza, cu surle si trambite, ziua de nastere. Traditia spune ca, acum fix 125 de ani, farmacistul John Pemberton vindea in orasul american Atlanta primele pahare din bautura devenita, mai tarziu, cea mai populara din lume. Potrivit inventatorului, licoarea nu avea doar efecte racoritoare, ci si curative. Astfel, o doza de Coca-Cola, zicea el, te vindeca de indigestii, nevralgii, dureri de cap si chiar impotenta!

Bun, asta e istorie. Dupa un secol si ceva, omenirea s-a schimbat. Azi nu mai consumam cu ochii-nchisi orice ni se ofera. Odata cu accesul tot mai larg la informatie, cetateanul a inceput sa fie mai atent la calitatea produselor si, in definitiv, mai preocupat de sanatatea sa. Astfel, am ajuns sa discutam despre aditivi alimentari, despre E-uri, despre conservanti si alte chimicale.

Cea mai vanduta bautura carbogazoasa de pe planeta n-a scapat nici ea de controverse, desi se lauda ca si-a pastrat secreta reteta originala. Dati o cautare pe internet pentru a va face doar o imagine asupra acuzatiilor aduse atat in media, cat si in justitie. De la pericolul caderii dintilor si pana la riscul de aparitie a impotentei! Pana la urma, e vorba de ingrijorari legitime ale opiniei publice, iar rolul presei este de a le pune in dezbatere.

Recent, au facut-o jurnalistii de la „Think Outside the Box”, o platforma asociata, pana vineri, cu „Adevarul”. Practic, textele lor erau gazduite pe site-ul ziarului, fara ca ele sa reprezinte insa pozitia noastra. Saptamana trecuta, in aceasta sectiune a fost publicata o serie de articole critice la adresa Coca-Cola. Unul dintre ele citeaza studii si specialisti care sustin ca respectiva bautura dauneaza sanatatii consumatorului. Asa o fi. Dar autorii au comis o greseala elementara: au uitat sa asculte si cealalta parte, adica sa ceara parerea producatorului. Motiv arhisuficient pentru a pune punct colaborarii noastre.

Cert e ca „dezvaluirea” cu pricina, venita printr-o stranie coincidenta chiar in ajunul amintitei sarbatori, nu le-a cazut deloc bine celor de la Coca-Cola. Cel putin asta reiese din mesajele amenintatoare primite, la scurta vreme, de la agentia care reprezinta compania pe piata de publicitate din Romania. N-o sa intru in detalii; le puteti gasi in ziar. Cert e ca un directoras de la McCann-Erickson ne-a scris ca, in urma articolelor incriminate, va anula toate comenzile incheiate cu noi in numele Coca-Cola. Si ca nu le va plati nici pe cele deja executate! Ba, mai mult, ne avertizeaza ca va retrage toate contractele, adica si cele ale clientilor care n-au nicio legatura cu subiectul. Carevasazica, santaj pe fata!

Ca atata-i duce capul pe angajatii damboviteni ai McCann-Erickson, sincer, nu ma mira. Mi-aduc aminte ca directorul filialei romanesti a respectabilei firme de advertising, dl Bogdan Enoiu, facea sluj la curtea lui Adrian Nastase ca sa-i pice si lui niscaiva „oscioare” de la bugetul statului. Nu-mi inchipui insa ca managerii de la Coca-Cola sunt capabili sa accepte, chiar si tacit, metode atat de josnice de a face presiuni asupra presei. In mod sigur, nu in America!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *