Puterea obișnuinței este cheia reutilizării recipientelor personale

Cercetătorii de la Universitatea Curtin au dezvoltat un program de intervenție comportamentală care ajută oamenii să își facă un obicei din a folosi cănile de cafea reutilizabile. Programul ar putea avea beneficii semnificative pentru mediu. Phys.Org scrie că studiul publicat în Journal of Cleaner Production a implicat 156 de participanți. Programul de șase săptămâni a avut ca scop să valorifice puterea obișnuinței pentru a crește utilizarea recipientelor refolosibile pentru băuturi calde, în locul celor de unică folosință. 

Principalul autor al studiului, Elizaveta Novoradovskaya de la Școala de Psihologie a Universității Curtin, din Australia, a declarat că participanții au fost repartizați aleatoriu la una dintre cele trei intervenții pentru studiu. 

S-a constatat o creștere semnificativă a folosirii recipientelor reutilizabile în toate grupurile de intervenție, imediat după intervenție și la șase săptămâni distanță, comparativ cu grupul de control. 

Într-unul din grupuri, participanților li s-a arătat un video scurt despre paharele de carton care nu pot fi reciclate, cu intenția de a le induce valori pro-mediu. Cel de-al doilea grup a fost rugat să își stabilească obiectivul de a folosi un recipient reutilizabil – o tehnică bazată pe comportament condus de intenție, a spus Novoradovskaya.

Celui de al treilea grup i s-a solicitat să păstreze recipientul personal reutilizabil la loc vizibil și i s-a permis să aleagă un recipient colorat, pentru a încuraja dezvoltarea unui obicei. A existat și un al patrulea grup, unul de control, care nu a beneficiat de nicio intervenție.

Atât înainte cât și post intervenție, participanții au completat chestionare de evaluare privind puterea obișnuinței și intenția de a folosi un recipient reutilizabil, precum și privind valorile de mediu.  Prof. Barbara Mullan a supervizat studiul în calitate de Director al Școlii de Psihologie din cadrul Universității Curtin. Aceasta a declarat că intervențiile au produs schimbări de comportament imediat și pe termen lung. Indiferent de tipul intervenției, participanții au folosit mai mult recipientele reutilizabile după ce au luat parte la studiu, iar acest fapt s-a datorat puterii obișnuinței, a precizat Mullan. 

Ca rezultat al acestui studiu, recomandăm comercianților cu amănuntul să furnizeze clienților recipiente reutilizabile, alături de informații despre impactul de mediu al paharelor de unică folosință. E cel mai bun mod de a încuraja reutilizarea pe termen lung. Astfel vor fi activate valori de mediu și se vor forma obiceiuri de reutilizare și ar putea, în cele din urmă, să scadă cantitatea de deșeuri depozitate la groapă. Iar obiectivul pe termen lung ar fi renunțarea la paharele de unică folosință, aproximativ 16 miliarde aruncate la gunoi, la nivel global, în fiecare an.

Autor: Lucien Wilkinson

Traducere și adaptare: Gabriela Barbur

Articole similare

Substanțe chimice periculoase, din ambalajele de plastic, în farfuria noastră și în organismul uman

Peste 20 de substanțe chimice periculoase asociate cu ambalajele de mâncare au fost descoperite în cantități mari în corpul uman, în cadrul...

Care este viziunea partidelor asupra problemelor de mediu. Analiză Greenpeace înainte de alegeri

Greenpeace România a analizat programul principalelor partide politice pe mediu, climă, energie și emisii din transport, în prag de alegeri parlamentare. Acestor...

Coca-Cola Company, PepsiCo și Nestlé, al treilea an consecutiv pe podiumul celor mai mari companii care poluează cu plastic

Coaliția internațională Break Free From Plastic (BFFP) a lansat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă virtuale, raportul anual privind auditul de...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Rămâi conectat!

104,672FaniÎmi place
89CititoriConectați-vă
1,330CititoriConectați-vă

Articole Recente

Substanțe chimice periculoase, din ambalajele de plastic, în farfuria noastră și în organismul uman

Peste 20 de substanțe chimice periculoase asociate cu ambalajele de mâncare au fost descoperite în cantități mari în corpul uman, în cadrul...

Care este viziunea partidelor asupra problemelor de mediu. Analiză Greenpeace înainte de alegeri

Greenpeace România a analizat programul principalelor partide politice pe mediu, climă, energie și emisii din transport, în prag de alegeri parlamentare. Acestor...

Coca-Cola Company, PepsiCo și Nestlé, al treilea an consecutiv pe podiumul celor mai mari companii care poluează cu plastic

Coaliția internațională Break Free From Plastic (BFFP) a lansat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă virtuale, raportul anual privind auditul de...

De ce sistemul de garanție-returnare este o formă de responsabilitate extinsă a producătorilor?

Pe ai cui umeri cade responsabilitatea în cadrul sistemelor de garanție-returnare? În decursul anilor de când se implementează aceste sisteme, au existat...

„Reprezentanții industriei și comercianții ar trebui să perceapă sistemul de garanție-returnare mai degrabă ca o mare oportunitate”

CursDeGuvernare.ro a organizat în cursul săptămânii trecute o conferință pe marginea proiectului de hotărâre privind sistemul de garanție-returnare pentru ambalajele de băuturi,...