Fructele goji te apara de boli. Afla cum sa le incluzi in dieta ta zilnica

0
41
Fructele goji te apara de boli. Afla cum sa le incluzi in dieta ta zilnica

Numit si fructul longevitatii, goji este recunoscut ca fiind un superaliment cu multiple beneficii pentru sanatate. Afla ce efecte bune are si cum sa-l folosesti in alimentatie.

Deoarece abunda in proteine, vitamine (A, C, B1. B3, B5), minerale (fier, calciu, potasiu, magneziu, seleniu, zinc), fibre, aminoacizi, fructele goji au multe efecte benefice pentru organism:
– Sunt o sursa importanta de antioxidanti care incetinesc imbatranirea pielii
– Scad colesterolul rau
– Previn degradarea vederii, datorita continutului bogat in betacaroten, luteina si zeaxantina
– Sunt bune pentru persoanele anemice, deoarece au un continut ridicat de fier si fibre
– Cresc imunitatea deoarece sunt bogate in polizaharide
– Ajuta sistemul endocrin, regland nivelul hormonal
– Intaresc oasele si ligamentele datorita continutului ridicat in minerale, in special calciu protejeaza sanatatea oaselor.
Retete care contin fructe goji

1. Smoothie

Un smoothie recomandat pentru proprietatile lui anti-imbatranire este cel care combina fructele goji cu laptele de migdale. Ca sa-l prepari ai nevoie de: 1 cana cu lapte de migdale (amesteca un pumn de migdale cu un pahar de apa pentru a obtine lapte pe care-l poti strecura apoi), un pumn de fructe de padure congelate, 1 pumn de fructe goji, 1 lingurita de maca pudra si o jumatate de banana. Amesteca toate ingredientele in blender.

2. Sub forma de batoane

Combinate cu diverse nuci, seminte, fulgi de ovaz, miere de albine, fructele goji adauga un plus de nutrienti. Iatao reteta de batoane cu goji care are grija de sanatatea creierului tau. Ca sa le prepari ai nevoie de: 1 cana cu nuci crude, 1/2 cana cu seminte de pin, 1/4 cana cu seminte de susan, 1/2 cana cu seminte de dovleac, 1/3 cana cu fructe goji, 1/2 cana cu caise uscate. Poti sa le pastrezi amestecul ca atare pentru a-l avea mereu la indemana sau daca adaugi putin ulei de cocos/palmier, miere de albine si lapte vegetal vei obtine un aluat lipicios. Il torni intr-o caserola tapetata cu folie alimentara, il presezi, il lasi la frigider si il tai sub forma de batoane.

3. In cereale

Daca obisnuiesti sa consumi cereale cu lapte dimineata, adauga si 1 lingura de goji in acest amestec.

4. Amestecate cu catina

Pentru a obtine un suc plin de vitamina C, amesteca in blender 1 lingura de goji cu 1 lingura de catina, miere de albine, putina zeama de lamaie si apa.

5. Adaugate in iaurt

Daca preferi iaurtul la micul dejun, alege variantele simple si adauga in el 1 lingura de goji, cateva nuci zdrobite si putina miere de albine.

6. In salate

Un alt truc pentru a integra fructele goji in alimentatia ta zilnica este acela de a le presara peste salatele de cruditati pe care le consumi, potrivit eva.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here