Incalzirea globala nu e o inventie! NASA: Anul 2013, al saptelea cel mai cald an din istorie

Înc?lzirea global?, un fenomen de necontestat. Septembrie 2014 a fost cea mai cald? lun? septembrie înregistrat? pe P?mânt din 1880 încoace

Incalzirea globala este pentru majoritatea oamenilor de rand un subiect fara prea mare importanta! Si asta pentru ca dezastrele provocate de acest fenomen nu se vor resimti prea curand. In viitorul foarte indepartat, insa, cresterea temperaturii pe Terra ar putea duce chiar si la disparitia anumitor specii!

NASA trage, inca o data, un semnal de alarma in ceea ce priveste incalzirea globala! Agentia spatiala americana a anuntat marti rezultatele unui studiu efectuat de Institutul Goddard pentru Cercetari Spatiale, care arata ca 2013 e parte a unui ciclu de crestere a temperaturii, situandu-se pe locul al saptelea in topul celor mai caldurosi ani, din 1880 si pana acum, de cand exista masuratorile meteo.

Pana acum, anii 2005 si 2010 sunt cei mai caldurosi ani din istorie, conform latimes.com. In anumiti ani, temperaturile pot scadea, dar mult mai importanta e masuratoarea intinsa pe o decada, mai spun oamenii de stiinta. Exista o crestere de 1,4 grade Fahrenheit din 1880, pe masura ce a sporit si cantitatea de gaze care produc efect de sera in atmosfera.

Un alt studio realizat de cercetatorii de la Universitatea Nationala din Singapore ofera o perspectiva sumbra. Conform acestuia incalzirea globala are un efect neasteptat asupra diferitelor specii care traiesc pe planeta. Pe langa topirea ghetarilor si disparitia unor specii de animale, incalzirea globala va avea repercursiuni si asupra marimii animalelor, cauzand o scadere a acesteia, ce va afecta intreaga biodiversitate, inclusiv omul.

Profesorul David Bickford de la Departamentul de Stiinte Biologice la Facultatea de Stiinte NUS si colaboratorul sau dr. Jennifer Sheridan, au descoperit in studiul lor ca multe specii, inclusiv omul, au fost afectate de aceasta schimbare de climat. Aceasta tendinta este evidenta in numeroase studii si are o baza teoretica solida cu radacini in ecologie si bilogie.

Aceasta scadere in marime a tuturor speciilor, mult mai vizibila la animalele de prada, are drept cauza o schimbare a metabolismului, deoarece incalzirea globala le obliga sa se deplaseze spre alte teritorii si, astfel, sa gaseasca hrana mult mai greu decat inainte de aceasta schimbare de climat.

„Multe studii au aratat aceasta tendinta generala de micsorare a biodiversitatii si, pe masura ce incalzirea globala va fi studiata mai mult, si acest lucru va fi dovedit de mai multe ori, va trebui sa confruntam efectele pe care aceasta schimbare de climat le va avea asupra societatii noastre,” a spus profesorul Bickford.