Masinile pe motorina vor deveni tot mai scumpe, din cauza noilor norme de poluare Euro 6 si Euro 7

Ma?inile pe motorin? vor deveni tot mai scumpe, din cauza noilor norme de poluare Euro 6 ?i Euro 7
Masinile pe motorina vor deveni tot mai scumpe, din cauza noilor norme de poluare Euro 6 si Euro 7
Masinile pe motorina vor deveni tot mai scumpe, din cauza noilor norme de poluare Euro 6 si Euro 7

Fanii diesel au motive de ingrijorare, deoarece destule voci din domeniul auto afirma ca sunt sanse mari ca motoarele diesel sa devina prea scumpe pana la finalul deceniului actual. Iata si motivele.

Principalul motiv care-i descurajeaza pe producatori tine de costurile foarte mari pe care le presupune adaptarea tehnologiei pentru noile norme Euro 6 si Euro 7, solutiile tehnologice pentru motoarele diesel fiind mai scumpe decat cele pentru motoarele pe benzina.

In primul rand, filtrele de particule pentru motoarele diesel sunt mai complexe si mai scumpe, lucru valabil si pentru noile tipuri de catalizatoare cu reducere selectiva (SCR), care necesita o filtrare mai fina si folosirea de substante scumpe pentru neutralizarea in principal a emisiilor de tipul NOx.
Prin urmare, vorbim de costuri estimative de minimum 1.000-2.000 de euro pe masina, mai ales daca ne gandim ca aceste noi tipuri de catalizatoare vor fi standard pe modelele din categoriile superioare (de la clasa compacta in sus). La care se mai adauga costurile ulterioare mai ridicate de intretinere, dar si afectarea performantelor motoarelor.

Inginerii incearca sa gaseasca solutii si pentru sistemele de injectie, cu presiuni mai mari (de ordinul a 2.500 bar), dar si pentru procesele de ardere din cilindri, pentru reducerea fenomenului de combustie partiala. Deci vorbim de costuri noi, atat pentru tehnologia din masina, dar si pentru cea folosita in rafinarii, care trebuie sa obtina combustibili de o calitate mai buna, care sa duca la emisii nocive mai reduse prin ardere.

In paralel, din punct de vedere tehnologic adaptarea motoarelor pe benzina la noile norme de poluare se dovedeste mai putin costisitoare, dar benzina devine interesanta si datorita costurilor din ce in ce mai rezonabile ale propulsiei hibride, care ajuta mult la scaderea poluarii, mai ales in regim urban.

In plus, se pune si problema productiei de motorina din Europa. In acest moment, SUA este principalul client al petrolului pe care il vinde Europa, dar cererea din partea americanilor se estimeaza ca va scadea in urmatorii ani, ceea ce va duce la cresterea pretului motorinei pe fondul scaderii capacitatii de rafinare a petrolului pe plan european.
La care se mai adauga presiunile din cadrul Parlamentului European de a creste taxele pe diesel, ceea ce ar insemna o lovitura in primul rand pe piete precum Franta sau Spania, unde masinile diesel reprezinta circa 70% din parcul auto. Pe plan european, circa 55% dintre masinile care circula au motoare pe motorina, deci vorbim de implicatii serioase.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *