Studii recente au statuat ca mierea, cafeaua, iaurtul si ciocolata cu lapte sunt cei mai buni energizanti naturali.

1) O lingura plina cu miere
lingura miere
Cercetari recente sugereaza ca mancarurile ce contin fructoza si glucoza pot fi sperioare glucozei brute din punct de vedere al recuperarii energetice dupa un antrenament. Inainte de a va gandi la bauturi energizante aveti in vedere mierea. Ca si zaharul, are in mod natural parti egale de fructoza si glucoza, dar contine de asemenea si antioxidanti si vitamine.

Sfat:Mierea nu poate fi catalogata exact ca un „super aliment” dar s-a apropiat de acest deziderat,in afara de faptul ca e dulce.Cu cat mierea este mai inchisa la culoare,cu atat are mai mult compusi care lupta in contra bolilor.

2) O cana de cafea
cafea
Studiile care demonstreaza ca unul din beneficiile cofeinei este cresterea performantei deseori arata ca bautul cafelei va da un boost de energie. Nu este chiar asa dupa ultimele cercetari in materie. Oamenii de stiinta au supus noua alergatori de cursa lunga la cinci teste dupa ce ei au ingerat ori o capsula cu cofeina ori cafea. S-a demonstrat ca doar capsula cu cofeina a crescut anduranta alergatorilor nu si cafeaua. Oamenii de stiinta au ajuns la concluzia, ca compusi din structura cafelei au reactionat si au atenuat efectul cofeinei din cafea.

Sfat:Luati-va cana de cafea daca aveti nevoie de ea si stomacul v-o tolereaza, dar nu va asteptati sa va confere energie in timpul unor antrenamente de durata.

3) Un pahar cu lapte cu ciocolata
cacao cu lapte
Un mic studiu din 1996 arata ca laptele cu ciocolata ar putea ajuta atletii extenuati sa-si „reincarce bateriile” la fel sau chiar mai mult decat bauturile energizante populare. In cadrul studiului noua ciclisti au rulat pana la extenuare, s-au odihnit patru ore si au reinceput apoi sa pedaleze. In timpul repausului ei au baut sau Gatorade sau ciocolata cu lapte sau Endurox. Ciclistii care s-au energizat cu ciocolata cu lapte au reusit sa pedaleze cu 50% mai mult decat cei care au baut Endurox si dublu fata de cei ce au baut Gatorade.

Sfat: Nu trebuie sa beti bauturi energizante pentru a va revigora dupa un antrenament. Ciocolata cu lapte are aproximativ acelasi efect. Totusi pastrati langa dumneavoastra un Gatorade sau alta bautura electrolitica.

4) O cana cu iaurt
iaurt
Antrenamentul sustinut ataca sistemul imunitar lasand atletilor potentiale infectii ale tractului respirator, dar studii recente arata ca probioticele,culturile active din iaurt pot sa va ajute sa ramaneti sanatosi. Un studiu din 2008 realizat asupra unor atleti (publicat in Jurnalul Britanic de Sport si Medicina) a constatat ca luarea zilnica de capsule cu probiotice a crescut activitatea celulelor T (de imunitate si energizante) si au crescut cu mai mult de jumatate durata de timp in care atletii au resimtit simtome de infectie ale tractului respirator superior.

Sfat:Ar trebui sa ingerati foarte mult iaurt ca sa atingeti nivelul de probiotice din acest experiment enuntat anterior. Totusi iaurtul are un amestec echilibrat de carbohidrati si proteine deci este un instrument de recuperare excelent dupa un antrenament.

Recomandam utilizarea de lapte organic si ciocolata indulcita natural.
Sursa: Care 2

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here