Volvo prezinta o tehnologie revolutionara de stocare a energiei electrice

0
56

Suedezii de la Volvo fac parte dintr-un proiect finantat de Uniunea Europeana care are ca scop dezvoltarea urmatoarei generatii de materiale capabile sa stocheze energie electrica. Tehnologia, care poate duce la eliminarea bateriilor conventionale dintr-o masina, a fost prezentata pe un Volvo S80 prototip.

Volvo a participat la dezvoltarea unei noi tehnologii de stocare a energiei electrice pentru automobile, tehnologie care ar putea duce la disparitia bateriilor conventionale din masini.

Dupa trei ani de teste a fost prezentat un nou material compus din fibra de carbon, rasini de polimeri, „baterii nanostructurate” si „supercondensatoare electrice” care ar putea permite panourilor de caroserie ale masinilor sa functioneze ca unitati de stocare a energiei electrice.

Acest nou material poate fi construit astfel incat sa inlocuiasca anumite parti ale unei masini. Noua tehnologie a fost prezentata pe un Volvo S80 prototip care are capota portbagajului si o componenta din plastic de sub capota motorului construite din acest nou material compozit.

 

Volvo prezinta o tehnologie revolutionara de stocare a energiei electrice
Volvo prezinta o tehnologie revolutionara de stocare a energiei electrice

Oficialii Volvo sustin ca doar capota portbagajului are potentialul de a furniza suficienta energie electrica pentru a permite inlaturarea bateriei conventionale din masinile de strada. De asemenea, suedezii sunt de parere ca daca o masina electrica ar folosi aceasta noua tehnologie, atunci greutatea ar scadea cu peste 15%.

Mai mult, bucata de material amplasata sub capota S80-ului de test a permis integrarea unei bare stabilizatoare si eliminarea bateriei pentru sistemul start-stop.

Ca si cum nu era de ajuns, materialul compozit se incarca mai rapid decat bateriile normale, e mai rezistent, mai usor si pe deasupra mai e si pliabil. La fel ca in cazul unei masini hibride plug-in, bateriile pliabile pot fi incarcate de la o priza de perete sau de sistemul de recuperare a energiei din franare.

Proiectul, care e finantat de Uniunea Europeana, include alti noua participanti, iar Volvo e singurul producator de masini. Scopul a fost de a gasi alternative la bateriile mari, scumpe si grele care echipeaza masinile electrice si hibride din ziua de azi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here