3 cai de a reusi pe piata afacerilor ecologice

Agricultura ecologică – naturală, sigură și oportună
3 cai de a reusi pe piata afacerilor ecologice
3 cai de a reusi pe piata afacerilor ecologice

Arata-le potentialilor clienti ca esti de acord cu protejarea naturii; piata de afaceri ecologice nu reprezinta doar un magnet pentru oameni, ci si o strategie de marketing menita sa iti aduca clienti si, astfel, vei reusi sa iti cresti veniturile.

Ca sa poti avea rezultate pe piata verde, trebuie sa faci trei lucruri esentiale:

1) Fii original – adica sa faci ceea ce iti propui in campania ta de marketing si sa iti dai seama ca restul politicilor de afaceri sunt in concordanta cu orice protejeaza mediul. Afacerea ta trebuie sa intruneasca aceste doua conditii pentru a stabili felul in care campania verde de marketing va avea succes.

2) Educa-ti clientii – nu este doar o chestiune legata de faptul ca oamenii actioneaza prin metode diferite in legatura cu protejarea mediului, ci este si o chestiune care presupune ca cei dintai se vor intreba ”de ce?”.

3) Ofera-le clientilor oportunitatea de a participa – inseamna personalizarea mediului inconjurator prin actiuni intreprinse si prin faptul ca un client participa la actiuni pro-mediu. De exemplu, ai hotarat ca afacerea ta sa nu mai ofere clientilor pungi din plastic pentru a-si pune produsele. Stii ca traditionalelor pungi din plastic le ia sute de ani sa se descompuna si vrei sa iei parte la oprirea inmultirii acestora in depozitele de deseuri. Vrei ca, pe aceasta cale, sa iti aduci contributia astfel incat sa oferi sansa clientilor de a alege piata verde.

Pentru a fi original, trebuie sa te asiguri ca niciuna dintre afacerile tale nu se afla in contradictie cu decizia ta de a nu mai folosi pungile de plastic. Dar ce se intampla daca un client care se plimba prin spatele magazinului tau vede un tomberon plin cu hartie, carton si sticle din plastic? Evident, acesta va realiza ca nu iti pasa atat de mult de reciclare pe cat vrei sa transmiti prin afacerea ta ecologica.

Daca nu folosesti pungi de plastic, vei parea de partea mediului inconjurator si, astfel, va trebui sa iti identifici si sa iti ”educi” piata. Exemplul pungilor de plastic poate fi o parte din campania ta de marketing ecologic, care va vorbi de la sine publicului: pungile de unica folosinta sunt fatale pentru natura, iar prin afacerea ta lupti pentru protejarea lui.

Cumparand din magazinul tau, clientul va actiona la randul lui in ceea ce priveste protectia mediului si prevenirea pericolelor. Iti poti incuraja clientii sa ia parte la actiunile tale oferindu-le pungi din material pentru a fi folosite la cumparaturi. Trebuie sa te implici in politicile afacerilor verzi si sa insisti asupra publicului iubitor de natura. Piata verde de afaceri genereaza din ce in ce mai multe oportunitati de afaceri care sustin protejarea mediului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *