Avertismente ecologice in reclamele la masini

Parlamentul European a propus, saptamana trecuta, includerea de avertismente ecologice in toate reclamele la masini.

La fel ca pe pachetele de tigari, 20% din spatiul reclamelor la masini ar putea sa contina mesaje de avertizare in legatura cu impactul masinilor asupra mediului inconjurator.

Avertismentele se vor referi in principal la nivelul de emisii de dioxid de carbon si la consumul masinii prezente in reclama, relateaza International Herald Tribune.

Initiativa a fost insotita de observatia unui parlamentar european din Marea Britanie, care sustine s-a format un trend in promovarea masinilor imense, cu un nivel mare de consum al combustibilului.

O astfel de propunere va afecta veniturile mass-media si nu vor influenta prea mult atitudinea consumatorilor, este de parere Peta Buscombe, C.E.O al Asociatiei de Advertising din Marea Britanie, citat de International Herald Tribune.

Producatorii de masini cheltuie intre 6 miliarde de euro si 8,6 miliarde de euro anual pentru publicitatea la automobile in Europa de Vest, releva datele dintr-un raport al Asociatiei Europene a Agentiilor de Comunicatii, o organizatie a industriei de marketing de la Bruxelles.

De aceea, idea includerii masinilor in randul produselor hulite, precum tigarile sau mancarea fast-food, nu surade oamenilor de marketing.

Totusi, o astfel de reglementare are de parcurs un drum anevoios pana sa devina realitate.

Proiectul trebuie dezbatut de catre cele 27 de tari membre ale Parlamentului European, apoi trebuie trimis catre Comisia Europeana, singura institutie care poate adopta o lege in acest sens.

Sursa: Evenimentul Zilei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *