BCR a publicat in premiera un raport de sustenabilitate in conformitate cu standardele internationale in domeniu

BCR a lansat primul raport extins de Responsabilitate Sociala Corporativa (CSR), in conformitate cu cel mai influent standard international in domeniu, respectiv Global Reporting Initiative, GRI – G3.

Raportul acopera perioada ianuarie 2009 – septembrie 2010 si prezinta, pe langa performanta financiara a BCR, impactul pe care banca l-a avut asupra societatii romanesti, respectiv asupra clientilor, angajatilor, partenerilor de afaceri, comunitatilor unde este prezenta si, nu in ultimul rand, asupra mediului inconjurator.

Despre semnificatia acestui raport, Dominic Bruynseels, Presedintele Executiv al BCR spune ca: „reprezinta un pas deosebit de important pentru noi: el ofera, pentru prima data, o viziune clara asupra modului in care BCR integreaza principiile responsabilitatii sociale la toate nivelurile afacerilor noastre. De asemenea, demonstreaza stabilitate, credibilitate si transparenta, in conformitate cu standardele de raportare ale Global Reporting Initiative. Nu in ultimul rand, raportul reprezinta o invitatie la dialog adresata tuturor stakeholderilor nostri. Vrem ca Romania si BCR sa creasca responsabil, avand in permanenta in vedere impactul bancii noastre asupra societatii romanesti.

Raportul poate fi descarcat in format electronic de pe site-ul companiei, www.bcr.ro. De asemenea, poate fi solicitat in forma tiparita, printr-un email la adresa [email protected].

Va prezentam mai jos cateva din cifrele cheie si initiativele de imbunatatire a impactului economic, social si de mediu, descrise in raport.

Impactul asupra comunitatilor locale si al clientilor (pag. 27- 37)

Bugetul total de sponsorizari al BCR a fost in 2009 de 4.800.000 RON, iar in 2010 – de peste 3.625.000 lei. Cele mai importante domenii de implicare au fost: educatia (atat educatia financiara, cat si accesul la educatie al copiilor din grupuri dejavantajate), solidaritatea sociala (in special in caz de dezastre) si sustinerea antreprenoriatului. Pe langa sponsorizari, BCR si-a incurajat si angajatii sa participe ca voluntari in actiunile comunitare (400 de angajati in 2009 si 1.000 in 2010).

Banca a acordat o atentie deosebita clientilor care au intampinat dificultati de rambursare a creditelor, in perioada 2009-2010. Spre exemplu, clientilor afectati de inundatiile din vara lui 2010 le-au fost oferite solutii de reesalonare sau de amanare a platii ratelor. In paralel, banca a introdus produse inovatoare, pentru acoperirea riscului de somaj, dizabilitate sau incapacitate temporara de munca. De asemenea, a derulat un program de educare/consultanta gratuita, „Ghidul Banilor Tai”, pentru a-i ajuta pe clienti sa-si gestioneze mai bine finantele personale.

Printre initiativele de dezvoltare a infrastructurii comunitare s-a numarat si oferirea unui pachet special pentru ONG-uri, avand costuri de administrare zero si o serie de comisioane reduse cu pana la 100% (in 2010 existau 1.350 de pachete active). De asemenea, BCR a introdus in Bucuresti o solutie universala de alimentare la ATM a cardurilor de transport public, indiferent de banca emitenta a acestora.

Impactul asupra angajatilor (pag. 22- 25)

In vederea promovarii si sustinerii unei culturi organizationale axate pe performanta, in BCR a fost implementat in 2009 un Sistem de Performanta si Dezvoltare pentru realizarea unei transparente sporite privind performanta sistemului de management si motivatia angajatilor.

Un alt aspect important il reprezinta programele de training pentru perfectionarea continua a angajatilor. In perioada de raportare, un angajat BCR a beneficiat in medie de aproape opt zile de training.

In 2010, BCR a semnat un parteneriat cu sindicatul, care, printre altele, ofera avantaje speciale pentru angajatele gravide (acoperirea partiala a costurilor nasterii fiecarui copil, servicii medicale gratuite sau reduse, program redus de lucru cu pastrarea remuneratiei normale, un numar de 16 ore/luna pentru teste medicale etc).

Impactul asupra mediului (pag. 26)

Consumul total de energie al BCR, in perioada de raportare, a fost de 26.269.614 kWh. Pentru a reduce consumul de electricitate, banca a inlocuit firmele luminoase cu neon cu unele pe baza de leduri, in 650 dintre sucursalele sale, economisind astfel 1.637.025 kWh.

O alta componenta a reducerii consumului a presupus incurajarea clientilor sa efectueze mai multe operatiuni electronice, in defavoarea celor care necesita hartie (in septembrie 2010, serviciul de internet banking al BCR avea 692.000 de utilizatori). De asemenea, angajatii au fost informati prin mai multe campanii interne despre modul eficient de folosire al incalzirii, al iluminatului si al altor resurse. Banca a introdus sisteme de reciclare a hartiei in sediile sale centrale, colectand in medie 383,4 de metri cubi pe an.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *