British Petroleum vrea sa-si spele pacatele pe web

Compania care a provocat uriasa pata de petrol din Golful Mexic cumpara cuvinte-cheie pe internet, redirectionand vizitatorii online spre propriile site-uri. Tactica de marketing care plaseaza in fruntea listei de rezultate un link cu mesajul „afla cum ajuta BP” e considerata imorala.British Petroleum

Oficialii grupului petrolier au recunoscut ca echipele din Houston si din Londra ale British Petroleum (BP), impreuna cu directorii companiei, sunt angrenati in cumpararea de termeni de cautare precum „oil spill” („pata de petrol”), „Deepwater Horizon” sau „Gulf of Mexico”.

Acest tip de marketing permite ca, atunci cand utilizatorii americani introduc aceste cuvinte in motoarele de cautare Google sau Yahoo, primul rezultat sa fie un link sponsorizat catre pagina oficiala a BP. Acesta informeaza despre reactia companiei fata de accidentul care a dus la catastrofa ecologica din Golful Mexic, cea mai mare din istoria SUA.

Compania se confrunta cu un val de critici in media sociala, care denunta aceasta tactica drept imorala, pe motiv ca incearca sa transmita internautilor un mesaj pozitiv privind dezastrul provocat. „A generat o explozie a discutiilor pe Twitter, Facebook si pe alte websituri, iar majoritatea coplesitoare a opiniilor sunt negative”, a declarat Bill Walker, managerul general al companiei de comunicatii Fleishman-Hillard. Alti analisti spun ca actiunea BP e legitima si ca a fost utilizata cu succes si de alte organizatii aflate in criza de imagine.

10.000 de dolari pe zi

Companiile care cumpara linkuri sponsorizate pot plati de la cativa dolari la mii de dolari pentru un cuvant. BP nu a dezvaluit sumele, dar analistul de piata Scott Slatin, din New York, specializat in motoarele de cautare, a estimat ca grupul petrolier plateste peste 10.000 de dolari pe zi pentru a-si mentine pozitiile pe Google si Yahoo. Reprezentantii BP au incercat sa minimalizeze importanta acestei strategii, spunand ca are scopul de a-i ajuta pe cei care sunt cei mai afectati de accident, furnizand informatii despre completarea formularelor si despre persoanele de contact.

Presedintele american, Barack Obama, si-a exprimat dezaprobarea fata de suma pe care compania o cheltuieste pentru a contracara imaginea sa negativa. El a spus ca, daca seful BP, Tony Hayward, ar fi angajatul sau, l-ar concedia imediat. Ziarele britanice scriu ca reputatia BP in Marea Britanie nu s-a prabusit asa de mult ca in SUA si ca actionarii au incredere in Hayward.

Pata de petrol scade pensiile

Pe masura ce actiunile BP scad din ce in ce mai mult la bursa, britanicii incep sa vada criza nu numai ca pe un dezastru ecologic, ci si ca pe unul personal. Pensiile a mii de oameni depind de gigantul petrolier, in conditiile in care aproape fiecare fond de pensie din tara are actiuni la BP. Analistii estimeaza ca circa 1/7 din dividendele platite fondurilor de pensii vin de la BP.

Aceasta inseamna ca, daca BP isi va pierde jumatate din valoarea de piata, un britanic in prag de pensionare s-ar putea astepta la un declin de pana la 3% din pensia anuala. In urma accidentului petrolier, actiunile companiei au scazut cu peste 30%.

Saptamana trecuta, agentiile de creditare Fitch si Moody’s au scazut cota de piata a BP si au avertizat ca retrogradarea va continua. Investitorii sunt si ei afectati, deoarece grupul petrolier e un jucator major la bursa londoneza.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *