De o perioada s-a inceput vehicularea notiunii de amprenta de dioxid de carbon asociata unui produs sau unei activitati. Aceasta ne permite sa realizam o evaluare a gradului de „ecologie” pe care il implineste produsul respectiv activitatea. Din pacate nu este cel mai bun mod de a determina cat de ecologic este acesta.
Recent, un studiu a scos in evidenta faptul ca fiecare cautare pe arhicunoscutul motor de cautare Google produce 7 grame de CO2, de aproximativ doua ori mai putin decat fierberea unei cani de ceai. Daca socotim de cate ori cautam pe Internet zilnic ajungem la concluzia ca bem prea multe cani de ceai, dar uitam insa ca o carte produce in medie 2500 g CO2 pentru a fi finisata, iar un cheeseburger 3600 grame, mult mai mult decat o cautare pe Internet.
Pe langa datele prezentate de mai sus, trebuie tinut cont de faptul ca fiecare cautare Google are potentialul de a te scuti de un drum la biblioteca (drum care produce si el CO2 cat timp folosim masina sau un mijloc de transport in comun). Sunt convins ca o teleconferinta produce de asemenea o cantitate masurabila de CO2, dar scuteste drumul celor implicati in discutie.
Ecologia nu trebuie sa devina o unealta de a ne intoarce in Evul Mediu, de a ne abtine de la lucruri normale, ci o stiinta care sa ne permita sa ne mentinem un nivel de trai ridicat, dar intr-un mod eficient, chibzuit, fara excese care dauneaza direct planetei si implicit noua.
Sursa: Techcrunch