Potrivit unui recent clasament, Fiat este constructorul auto ale carui autoturisme inmatriculate in Europa emit foarte putin CO2. Bine plasate sunt PSA si Renault, in timp ce omologii lor germani mai trebuie sa faca progrese.
In total, sunt numai sase constructori care nu trec de limita de 130 gr/km fixata de Bruxelles. Un obiectiv care trebuie atins de toate companiile auto pana in 2015. Fiat este urmat, in ordine, de SEAT, Citroen, Toyota, Peugeot si Renault.
Incepand din 2010, SEAT si Citroen au reusit sa diminueze cu 6 grame pe kilometru emisiile de CO2, in timp ce Peugeot le-a redus de la 134 gr/km la 128, iar Renault, de la 134 la 129.
Situat pe locul patru, Toyota, gigantul nipon, continua sa bata recorduri gratie, cu precadere, succesului inregistrat de automobilele hibrid. Emisiile acestui tip de masini noi inmatriculate in UE au scazut cu 27% incepand din 2000, pentru a atinge 126 gr/km in 2011.
In ceea ce priveste marcile germane, Volkswagen figureaza in clasamentul mentionat cu 135 gr/km,BMW cu 144, Audi cu 145, iar Daimler, cu 153. Iata de ce, daca nu-si imbunatatesc perfomantele la acest criteriu, constructorii germani risca sa plateasca un pret ridicat. Pentru ca, daca din 2013 un fabricant depaseste pragul stabilit de Bruxelles, trebuie sa plateasca pentru emisiile excedentare: 5 euro pentru primul gram de CO2 pe kilometru suplimentar, 15 pentru al doilea, 25 pentru al treilea, si asa mai departe.