Cea mai mare restrictie aeriana a tuturor timpurilor. Peste 4000 de curse anulate, printre care cateva din Romania

Autoritatile nu pot estima care va fi evolutia fenomenului si nici cand vor fi ridicate restrictiile de zbor. Traficul aerian din Europa de Nord a fost perturbat de eruptia vulcanului Eyjafjallajokull, din Islanda.norul de cenusa

Toate zborurile inspre si dinpre Anglia au fost anulate din cauza norului de cenusa vulcanica, format in urma euptiei vulcanului Eyjafjallajokull din Islanda, informeaza BBC.

Traficul aerian a fost perturbat si in Irlanda, Norvegia, Finlanda, Suedia, Danemarca, Belgia, Olanda si Spania. 4000 de curse au fost anulate sau au avut intarzieri. Potrivit reprezentantului autoritatii aviatice britanice, este cea mai mare restrictie aeriana a tuturor timpurilor.

Cursa aeriana British Airways 887 de la Bucuresti, cu destinatia Londra, care trebuia sa plece de la aeroportul Otopeni catre Londra la ora 17.05 a fost anulata, din cauza fumului gros care exista deasupra capitalei britanice. Nici avionul de la Londra catre Otopeni, cursa BA 884 nu va ateriza in aceasta seara pe Otopeni, zborul a fost anulat.

Spatiul aerian britanic a fost inchis total, joi, incepand cu ora 11.00 GMT (14.00 ora Romaniei). Dispozitia va fi pastrata in vigoare cel putin pana vineri dimineata la ora locala 07:00 (09.00 ora Romaniei), a anuntat Serviciul National de Trafic Aerian al Marii Britanii.

Si cursele spre si dinspre Dublin au fost anulate. De altfel, Irlanda si Norvegia si-au inchis si ele complet spatiile aeriene.

De asemenea, si spatiul aerian danez va fi inchis complet la ora locala 18.00 (19:00 ora Romaniei). In Suedia, aceeasi masura va intra in vigoare la ora 20:00 GMT (23:00 ora Romaniei).

Cel putin 25.000 de europeni au fost afectati de anularea zborurilor.

Printre acestia se numara si Regina Margareta a II-a a Danemarcei, care urmeaza sa-si serbeze vineri ziua de nastere. Norul de cenusa vulcanica i-a impiedicat pe unii dintre invitatii ei din strainatate sa ajunga in Danemarca, informeaza The Copenhagen Post.

Jurnalista Laura Cernahoschi scrie pe voxpublica.realitatea.net ca a s-a aflat intr-unul dintre ultimele avioane caruia i s-a permis joi accesul in spatiul aerian britanic, aterizand pe Heathrow cu putin inainte de ora locala 11:00.

“Insotitoarea de bord zicea, intr-o conversatie cu un pasager, ceva despre o eruptie vulcanica in Nord, dar nu stia exact unde, asa ca ne scotocisem deja cunostintele de geografie pentru a ne da seama pe unde sunt vulcani care ar putea deranja traficul aerian din Marea Britanie. Nu stiu cum s-a facut ca aeronava Deva a primit acordul de a intra in spatiul aerian britanic, poate pentru ca venea din sud-est. In orice caz, nu cred ca s-a mai intors la Bucuresti. Am aflat de-abia dupa ce am aterizat despre ce este vorba, despre vulcanul din Islanda si despre norii de cenusa care vin inspre sud. Cenusa vulcanica poate intra in motoarele avioanelor, blocandu-le”, scrie Laura Cernahoschi pe blog.

Jurnalista mai precizeaza ca cel mai aglomerat aeroport din lume “parea destul de aerisit” si ca la receptia hotelului in care este cazata s-au prezentat mai multi oaspeti care au ramas blocati in Marea Britanie.

Pasagerilor britanicilor li s-a cerut sa-si faca din nou rezervari pe Internet, pentru zilele viitoare. Putinele persoane care apucasera sa se deplaseze spre terminalele aeroportului Heathrow au dat dovada de stoicism, scrie NYTimes. Jai Purohit, un manager din Leicester, care planuise sa i se alature sotiei sale intr-o vacanta in Florida a declarat: “Sunt foarte trist. Ii cumparasem sotiei cateva cadouri foarte frumoase si de-abia asteptam sa-mi petrec cateva zile alaturi de ea. Si ea e foarte suparata, dar nu avem ce sa facem”.

O calatoare americana, Anne Evans, a ramas blocata in Londra in urma unei escale. Ea plecase din San Francisco spre Sri Lanka, numai ca norul de cenusa a impiedicat-o sa ia legatura. “Asta e situatia, nu pot face nimic. In situatii din astea ori faci haz de necaz, ori izbucnesti in plans. Eu am ales varianta a doua”, a spus Evans.

Este foarte putin probabil ca restrictia sa fie ridicata in urmatoarele ore. “Pe masura ce norul de cenusa va avansa spre Olanda si Belgia, el se va disipa si va pierde din intensitate, la fel ca orice alt fenomen meteorologic, dar nu putem sti sigur care va fi amploarea evenimentului”, a declarat un reprezentant al Eurocontrol, societatea europeana de securitate aeronautica.

Autoritatea sanitara britanica a declarat ca norul se afla destul de sus, incat sa nu afecteze sanatatea populatiei.

Expertii au avertizat ca particulele de roca, sticla si nisip continute in cenusa ar putea avaria serios motoarele aparatelor de zbor. In 1982, toate cele patru motoare ale unui avion englezesc s-au oprit atunci cand au trecut printr-un asemenea nor. O surpriza la fel de neplacuta a avut si un avion olandez, ale carui motoare s-au oprit deasupra unui vulcan din Alaska. Din fericire, ambele avioane au putut fi repornite dupa ce au iesit din norii de cenusa.

Vulcanul Eyjafjallajokull, situat la 125 de kilometri de capitala Reykjavik, a erupt miercuri, la ora locala 1.00. Norul de cenusa vulcanica provocat strabate toata Europa de Nord.

Geofizicienii sunt ingrijorati ca eruptia vulcanului Eyjafjallajokull va declansa o eruptie mult mai puternica, a vulcanului Katla, aflat in apropiere. Daca se va intampla asta, va fi aruncat in atmosfera un nor de cenusa vulcanica de proportii mult mai mari, care ar putea acoperi o portiune mult mai mare din Europa, informeaza independent.co.uk.

Sursa: Realitatea TV

Articole similare

Peste 350 de tineri activiști din 150 de țări vor participa la un eveniment climatic online

Tineri activiști din întreaga lume vor lua parte la o discuție virtuală privind schimbările climatice, în cadrul căreia își vor prezenta viziunea...

Proiectul de hotărâre privind sistemul garanție-returnare, lansat în dezbatere publică

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a lansat ieri în procedură de consultare publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind sistemul garanție-returnare. În...

Marile proiecte de infrastructură, pericol major pentru păduri

Țintele climatice ar putea ajunge imposibil de atins, din cauza proiectelor ample de drumuri, energie și minerit care trec prin inima puținelor...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Rămâi conectat!

104,701FaniÎmi place
84CititoriConectați-vă
1,330CititoriConectați-vă

Articole Recente

Peste 350 de tineri activiști din 150 de țări vor participa la un eveniment climatic online

Tineri activiști din întreaga lume vor lua parte la o discuție virtuală privind schimbările climatice, în cadrul căreia își vor prezenta viziunea...

Proiectul de hotărâre privind sistemul garanție-returnare, lansat în dezbatere publică

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a lansat ieri în procedură de consultare publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind sistemul garanție-returnare. În...

Marile proiecte de infrastructură, pericol major pentru păduri

Țintele climatice ar putea ajunge imposibil de atins, din cauza proiectelor ample de drumuri, energie și minerit care trec prin inima puținelor...

17 environmental NGOs launch a Position Paper regarding the implementation of the DRS for beverage packaging in Romania

Zero Waste România, together with 16 other organizations from Romania and Europe - Reloop Platform, Zero Waste Europe, European Environmental Bureau, Bankwatch...

Cum poate deveni România o referință pentru sud-estul Europei în privința implementării sistemului garanție-returnare

17 organizații din România și Europa au lansat astăzi un document de poziție în 12 puncte, conținând elementele cheie pentru implementarea în...