Comisia Europeana promoveaza produsele ecologice

Comisia Europeana lanseaza, la sfarsitul acestei saptamani, o noua campanie de promovare dedicata alimentelor si agriculturii ecologice.
92291mare.jpg
Actiunea are drept scop cresterea nivelului de constientizare si de recunoastere de catre consumatori a produselor ecologice, in special in randul tinerilor si al copiilor.
Noua campanie de promovare este lansata la Targul de agricultura Foire de Libramont din Belgia, sub sloganul „Agricultura ecologica. Buna pentru natura, buna pentru tine”. Cererea de produse ecologice este in crestere, ceea ce ofera oportunitati noi de afaceri pentru toate sectoarele din lantul de aprovizionare cu alimente. In ultimii ani, numarul operatorilor ecologici a crescut semnificativ. In ultimii ani, piata europeana ecologica de desfacere a cunoscut o crestere masiva, intre 5 si 30 la suta, in majoritatea tarilor, inclusiv in noile state membre. Cererea crescanda a consumatorilor intareste piata ecologica si ofera noi oportunitati fermierilor si procesatorilor. De asemenea, Comisia Europeana va anunta competitia pentru crearea unei noi embleme pentru o agricultura ecologica. Aceasta campanie a fost dezvoltata utilizand abordarea de tip umbrela, care serveste intereselor operatorilor ecologici nationali din cadrul UE si ii sustine pe acestia in promovarea activa a agriculturii ecologice. CE a creat campania in cooperare cu grupul de experti in promovarea agriculturii ecologice. Expertii nationali includ reprezentantii ministerelor nationale ale agriculturii, precum si asociatiile nationale si internationale care lucreaza cu agricultura si productia ecologica.

Trend ascendent

Campania este lansata in cadrul Planului European de Actiune pentru Alimentatie si Agricultura Ecologica. Acest plan de actiune plaseaza 21 de initiative pentru dezvoltarea pietei de alimente ecologice si pentru imbunatatirea standardelor prin cresterea eficientei, transparentei si implicit a increderii consumatorilor. Piata mondiala de produse ecologice a fost estimata la 40 de miliarde de dolari, in 2006, aceasta inregistrand un ritm de crestere de zece la suta pe an, iar valoarea pietei europene de produse ecologice era in 2006 de 17 miliarde de dolari. Numai piata UE a avut in 2007 o valoare de 5,2 miliarde de euro, in crestere cu 15 la suta fata de anul precedent. Pentru 2008, estimarile arata un ritm de crestere de zece la suta, Germania fiind cea mai mare piata de desfacere a produselor ecologice, cu vanzari de 2,8 miliarde de euro. Studiile de specialitate au aratat ca, in urmatorii cinci ani, piata UE va inregistra cresteri intre doi – zece la suta anual. Suprafata totala de teren cultivata in sistem ecologic, la nivel mondial, se ridica la 31,4 milioane ha, din care Australia si Oceania detin 12,2 milioane ha, America Latina – 6,4 milioane ha, iar Europa – 6,5 milioane ha. Africa si America Latina cultiva anual 1,2 milioane ha, respectiv 1,2 milioane ha. In Romania, in prezent, suprafata cultivata in regim ecologic reprezinta mai putin de unu la suta (0,94%) din suprafata agricola – 14,82 milioane ha, in timp ce, la nivelul Uniunii Europene, suprafata consacrata agriculturii ecologice este de 6,5 milioane ha, adica sub patru la suta din suprafata de 162,3 milioane ha cultivate. Avand in vedere trendul alimentelor ecologice, este de presupus ca si Guvernul Romaniei va adopta politici speciale pentru fermierii care doresc sa abordeze acest domeniu. Deocamdata, micii fermieri – taranii – produc alimente ecologice pentru consumul propriu nu pentru ca asa vor, ci pentru ca sunt prea saraci sa achizitioneze ingrasaminte chimice.

Sursa: Gazeta de Sud

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *