Companiile petroliere introduc de la 1 iulie motorina cu un continut de 4% biodiesel

Companiile petroliere din Romania introduc de marti, 1 iulie 2008, motorina cu 4% continut biodiesel, potrivit unei Hotarari de Guvern din mai 2007.

Executivul a aprobat in luna mai 2007 calendarul privind introducerea pe piata amestecul de biocarburanti si carburanti conventionali – derivate ale uleiurilor minerale. Comerciantii de combustibil care nu respecta aceste prevederi risca amenzi de la 7.500 la 15.000 de lei.

Principalele companii petroliere prezente pe piata romaneasca au declarat pentru NewsIn ca sunt pregatite pentru aceasta modificare si ca acest lucru nu se va reflecta in pretul carburantilor.

„Compania Petrom este pregatita sa introduca pe piata de maine (n.r. 1 iulie 2008) motorina cu 4% biodiesel. Nu va fi nicio modificare a pretului carburantilor cauzata de introducerea unui volum de 4% biodiesel la motorina”, au declarat luni pentru NewsIn reprezentantii companiei.

La randul sau, oficialii Rompetrol afirma ca, din estimarile companiei, aceasta modificare nu se va resimti si in preturile finale ale carburantilor si ca sunt pregatiti sa introduca noul tip de motorina.

„Rompetrol Downstream, divizia de retail a Grupului Rompetrol, a fost prima companie de profil care a introdus inca din iunie 2007 in reteaua sa de benzinarii si depozite noul tip de motorina cu 2% biodiesel.
Aceasta a fost a treia companie a Grupului care a inceput comercializarea de biocarburanti, dupa Rompetrol Rafinare si Dyneff Franta, care a introdus in luna mai 2007, in statiile operate in Franta (Rompetrol si Dyneff), noul carburant verde Super Etanol E85. In functie de cerintele pietei, Grupul Rompetrol, prin companiile sale, poate produce/comercializa si motorina Euro 5 cu 2% biodiesel, masura obligatorie in Romania din 2009”, potrivit datelor oferite NewsIn de Rompetrol.

In prezent, Rompetrol comercializeaza pe piata din Romania doua tipuri de motorine: motorina cu 3% biodiesel (cu un continut de sulf de 50 ppm), care asigura protectia motorului si diminuarea emisiilor bioxid de sulf si motorina Euro 5 (cu un continut de sulf de 10 ppm).

La nivelul companiei Rompetrol Rafinare, singurul furnizor de carburanti pentru statiile Rompetrol, necesarul de biodiesel se va ridica de la 1 iulie la aproximativ 4.000 de tone, in functie de nivelul livrarilor de motorina in Romania. Acesta cantitate va fi asigurata in proportie de 40% de pe piata interna, restul fiind importat, potrivit companiei.

Compania MOL a anuntat luni, pentru NewsIn, ca statiile companiei sunt pregatite sa comercializeze motorina cu 4% biocarburant si ca modificarea pretului carburantilor comercializati de companie va fi neglijabila.

„Ne vom conforma prevederilor UE. Nu credem ca exista vreo companie care sa nu fie pregatita. Motorina importata de noi din Ungaria continea deja de mai mult de un an 4% biocombustibil. Iar motorina care provine de la producatorii locali va respecta de asemenea aceasta conditie. Acest lucru nu se va reflecta in pret. Insa pentru motorina procurata de la producatorii locali modificarea de pret va fi neglijabila”, potrivit informatiilor oferite de MOL agentiei NewsIn.

De asemenea, directorul general al Lukoil Romania, Constantin Tampiza, a declarat luni pentru NewsIn ca societatea are rezerve de biodiesel si ca LukOil este de mult pregatita pentru a asigura motorina cu 4% biodiesel. Acesta a mai spus ca noul procent de biodiesel din motorina nu influenteaza deloc pretul carburantilor comercializati in statiile LukOil. „Este o majorare care nu merita atentie”, a precizat Tampiza.

Operatorii economici au introdus de la data de 1 iulie 2007 motorina cu un continut de biocarburant de minimum 2% in volum si de la 1 ianuarie 2008 motorina cu un continut de biocarburant de minimum 3% in volum. Dupa ce, de la 1 iulie 2008, va fi introdusa motorina cu un continut de biocombustibil de minimum 4% in volum, urmeaza ca de la 1 iulie 2009 sa fie comercializata pe piata benzina cu un continut de biocarburant de minimum 4% in volum.

Conform unei directive a Uniunii Europene, statele membre trebuie sa amestece treptat combustibilul traditional utilizat in transport cu biocombustibil, astfel incat, pana in 2010, biodieselul sa reprezinte 5% din motorina de pe piata, urmand ca, in 2020, ponderea sa creasca la 10%.

Sursa: The Money Channel

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *