Companiile prind gustul responsabilitatii sociale

Companiile prind gustul responsabilitatii sociale

Tot mai multe firme din Romania incep sa aloce sume importante de bani pentru investitii care vizeaza protejarea mediului, scrie adevarul.ro.

In ultimii ani, responsabilitatea sociala a inceput sa prinda contur si in Romania, dar companiile merg pe un drum nebatatorit cand vine vorba de CSR (Corporate Social Responsibility).

„In prezent, cele mai multe actiuni CSR din Romania se focuseaza prea putin pe adevaratele probleme ale societatii”, este de parere Dragos Dehelean, coordonatorul evenimentului „CSR Lessons”, eveniment care a avut loc in perioada 21-22 mai, la hotelul Pullman din Capitala.
„Haideti sa fim sinceri! Actiunile de CSR la noi, pana acum, s-au rezumat la simple donatii sau acte caritabile, care sunt necesare, care ajuta o anumita categorie defavorizata, copii, batrani etc., dar nu suntem pregatiti pentru adevarata transparenta, companiile nu sunt pregatite sa raspunda intrebarilor presante si urgente ale publicului”, a afirmat Dragos Dehelean.

Organizatorul „CSR Lessons” a subliniat faptul ca era nevoie de un astfel de eveniment, in care sa vedem exemple din alte tari europene. Sa vedem cum se comporta acolo companiile in contextul unei societati civile mult mai active, care urmareste cu mult mai multa atentie activitatea companiilor.

„De exemplu, societatea civila din Marea Britanie sau din Franta vrea sa stie de unde provine ciocolata pe care o mananca. Daca provine din tari in curs de dezvoltare, in care se foloseste munca sclavilor, e o problema pentru francezi sau pentru nemti”, a mai spus Dehelean.
Actiunile CSR, pentru profitabilitate

In ultimul timp, marile companii din Romania au inceput sa se implice din ce in ce mai mult in actiuni CSR,nu pentru ca asa este bine pentru mediu, ci pentru ca le ajuta in profitabilitatea pe termen lung.
In Romania exista putine exemple in ceea ce priveste actiunile CSR in randul companiilor. Spre exemplu, oficialul Coca-Cola HBC Romania a spus ca firma pe care o reprezinta a investit in economisirea celei mai importante resurse pentru ei, si anume apa, inca 2003.
In 2011 am reusit sa reducem cu 21% consumul de apa si cu 5% consumul de electricitate. Am redus in mod semnificativ costurile de la River Plaza”, a declarat Ingo Nissen, managing director al dezvoltatorului Sonae Sierra.

In opinia lui Nissen, secretul pentru a fi sustenabil este sa te gandesti la realizarea unei cladiri verzi de la inceptul proiectului, deorece este mult mai greu sa vii cu ajustari dupa ce proiectul a fost finalizat, asa cum a fost in cazul River Plaza.

„Pentru fiecare proiect pe care il realizam, alocam circa 1% din investitie pentru realizarea studiilor care ne ajuta sa dezvoltam proiecte sustenabile”, a completat oficialul Sonae Sierra.
“Avand in vedere ca cea mai importanta resursa pentru Coca-Cola este apa, compania a luat masuri pentru economisirea apei inca din 2003.”

Mega Image investeste 160.000 de euro

Din bugetul de 50 de milioane de euro alocat pentru investitiile Mega Image din Romania, peste 160.000 de euro vor fi directionati catre proiecte de responsabilitate sociala.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *