Consilierea telefonica eficienta in cura de slabire

Nu slabi de unul singur!
obezitate
Persoanele obeze adulte care incearca sa slabeasca ar putea sa beneficieze la fel de eficient de sfaturile primite prin telefon, precum de cele obtinute in urma unor sedinte de consiliere la care se deplaseaza personal, potrivit unui studiu recent.

Aceasta descoperire, publicata in Annals of Internal Medicine, sustine cauza consilierii prin telefon, care poate sa ofere o modalitate convenabila de ajutor specializat persoanelor care doresc sa slabeasca. Studiul a fost realizat pe un esantion de 376 de persoane obeze adulte, care au beneficiat, in mod aleator, de diverse metode de consiliere, in plus fata de medicamentul pentru slabit Sibutramine, cunoscut si sub numele de Meridia. Cercetatorii companiei Pfizer Inc. au descoperit ca pacientii care au primit in mod frecvent telefoane din partea unui dietetician – pana la 18 apeluri in sase luni – s-au comportat exact la fel, din punct de vedere alimentar, cu cei care au participat des la sedinte de consiliere fata in fata. In plus, voluntarii din ambele grupuri au slabit mai mult decat cei care au avut mai putine contacte fata in fata cu un dietetician. In medie, femeile si barbatii care au participat la intalnirile directe de consiliere au pierdut 9% din greutatea lor initiala, pe parcursul a sase luni. Acest procent a fost de circa 8% in cazul grupului care a primit in mod frecvent consiliere telefonica.Voluntarii din cel de-al treilea grup, care a participat la cel mult sapte intalniri de consiliere fata in fata, au slabit, in medie cu doar 6% din greutatea initiala. Un al patrulea grup, care a primit e-mail-uri in mod frecvent, a inregistrat rezultate asemanatoare. Al cincilea grup, denumit “grupul celor care se ajuta singuri”, a fost format din pacientii care au primit doar un manual de lifestyle si acces la un website care se adreseaza persoanelor care vor sa slabeasca. Voluntarii din acest grup au slabit cu doar 5% din greutatea lor initiala. Prin reducerea numarului vizitelor directe la cabinetul unui medic, contactele telefonice vor putea reduce costurile, atat pentru pacienti cat si pentru agentii de consiliere, iar prin eliminarea “poverii” acestor vizite regulate, adeziunea pacientilor la aceste programe de slabire ar putea deveni tot mai mare.

Articole similare

Substanțe chimice periculoase, din ambalajele de plastic, în farfuria noastră și în organismul uman

Peste 20 de substanțe chimice periculoase asociate cu ambalajele de mâncare au fost descoperite în cantități mari în corpul uman, în cadrul...

Care este viziunea partidelor asupra problemelor de mediu. Analiză Greenpeace înainte de alegeri

Greenpeace România a analizat programul principalelor partide politice pe mediu, climă, energie și emisii din transport, în prag de alegeri parlamentare. Acestor...

Coca-Cola Company, PepsiCo și Nestlé, al treilea an consecutiv pe podiumul celor mai mari companii care poluează cu plastic

Coaliția internațională Break Free From Plastic (BFFP) a lansat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă virtuale, raportul anual privind auditul de...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Rămâi conectat!

104,660FaniÎmi place
89CititoriConectați-vă
1,330CititoriConectați-vă

Articole Recente

Substanțe chimice periculoase, din ambalajele de plastic, în farfuria noastră și în organismul uman

Peste 20 de substanțe chimice periculoase asociate cu ambalajele de mâncare au fost descoperite în cantități mari în corpul uman, în cadrul...

Care este viziunea partidelor asupra problemelor de mediu. Analiză Greenpeace înainte de alegeri

Greenpeace România a analizat programul principalelor partide politice pe mediu, climă, energie și emisii din transport, în prag de alegeri parlamentare. Acestor...

Coca-Cola Company, PepsiCo și Nestlé, al treilea an consecutiv pe podiumul celor mai mari companii care poluează cu plastic

Coaliția internațională Break Free From Plastic (BFFP) a lansat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă virtuale, raportul anual privind auditul de...

De ce sistemul de garanție-returnare este o formă de responsabilitate extinsă a producătorilor?

Pe ai cui umeri cade responsabilitatea în cadrul sistemelor de garanție-returnare? În decursul anilor de când se implementează aceste sisteme, au existat...

„Reprezentanții industriei și comercianții ar trebui să perceapă sistemul de garanție-returnare mai degrabă ca o mare oportunitate”

CursDeGuvernare.ro a organizat în cursul săptămânii trecute o conferință pe marginea proiectului de hotărâre privind sistemul de garanție-returnare pentru ambalajele de băuturi,...