Distrugand stereotipul de consumator „eco”

Un nou studiu despre consumatorii „eco” efectuat recent distruge stereotipurile existente cu privire la ei. Mediul nu este prioritatea lor nr. 1, copii lor nu sunt influentati in a urma tendinta „green”, si in timp ce multi stiu ce e de facut pentru a salva planeta, nu fac nimic in acest sens. Rezultatul : mesajele transmise catre ei se lovesc de un zid.

Un studiu Green Living Pulse publicat recent confirma acest lucru, iar in cele ce urmeaza sunt incluse elemente din comunicatul de presa.
Totusi, inanite de a incepe, se cer niste explicatii; Shelton Group comanda anual 4 studii pe consumatori pentru a ne mentine la curent cu tendintele, a lua pulsul schimbarilor si a atitudinilor cu privireconsumator la mediu si energie. Rezultatele studiilor sunt folosite pentru a alimenta dezvoltarea industriei de publicitate si a comunicatiilor.

Am observat ca aproximativ trei sferturi din populatie se implica in mod constant in activitati ecologice si se comporta responsabil in raport cu mediul, asa cum releva si studiul Earthsense Eco-Insights.
Asadar a fost identificat un procent de 77% din populatie ca fiind cumparatori „eco”, dupa cum a relevat studiul Earthsense Eco-Insights, efectuat pe 30,000 de consumatori, care a insistat pe relatia cunostinte vs. comportamente, atitudini si reactia la mesajul transmis.

Pe parcursul efectuarii studiului, au fost „distruse” sase mituri mari, care au supravietuit mult timp in constiinta comerciantilor, cu privire la consumatorii „eco”.

Mit 1: prioritatea nr. 1 a consumatorilor „eco” este mediul.
Atunci cand au fost rugati sa identifice principala lor prioritate, acestia au desemnat economia ca fiind alegerea lor nr. 1 (cu un procent de 59%), in timp ce mediul este abia pe ultimele locuri cu 8%.
Mit 2: ceea ce-i motiveaza pe consumatorii „eco” sa reduca energia folosita este salvarea planetei.
Atunci cand au fost intrebati care este principalul lor motiv pentru care reduc consumul de energie, 73% au raspuns „pentru a reduce cheltuielile/costul facturilor” si doar 26% pentru ” a micsora impactul asupra mediului”.

Mit 3 : consumatorii „eco” sunt atotcunoscatori in ceea ce priveste problemele de mediu.
De exemplu, chestionarul aplicat avea o intrebare care cerea celor chestionati sa mentioneze „de unde au aflat sau citit despre CO2 (dioxid de carbon)”, fiind rugati sa aleaga raspunsul corect, dupa parerea lor.Aproape jumatate(49%) au ales varianta gresita, „epuizeaza stratul de ozon”.
Mit 4 : consumatorii „eco” provin dintr-un profil demografic simplu.
In vreme ce studiul a detectat anumite tendinte demografice, a relevat si faptul ca acesti consumatori „eco” nu pot fi usor definiti in functie de varsta, venit sau etnie. In schimb, ei pot fi identificati in functie de doua orientari : cel apartinand
Engaged Green Mindset este definit de optimism, extrovertire si deschidere spre lucruri noi- deci dispus sa raspunda pozitiv la inovatie si posibilitate. Pe de alta parte, cel apartinand Mainstream Green Mindset este mai pesimist, introvertit si apreciaza lucrurile sigure, stiute si probate- reactionand la teme precum securitatea si fiabilitatea.

Mit 5 : copiii joaca un rol cheie in influentarea parintilor lor inspre tendinta „eco”.
Numai 20% dintre respondentii care au copii au afirmat ca au fost incurajati de copii
inspre tendinta „eco”, promovand reciclarea si reducerea consumului de enrgie electrica, de exemplu stingand lumina.
Mit 6 : daca oamenii ar sti cum stau lucrurile, ar face alegeri mai potrivite din punctul de vedere al ecologiei.
Green Living Pulse arata ca simplul fapt de a sti nu conduce in mod obligatoriu la
atitudini si comportamente in consecinta. Respondentii care au raspuns corect la intrebarile din domeniul stiintific nu au raportat participarea la un numar mare de activitati ecologice-cum ar fi condusul unei masini ce reduce consumul de combustibil sau reducand utilizarea temostatului. Totusi grupul 25- 34 de ani au raspuns in mod constant corect la intrebari, totusi, actiunile lor in acest sens sunt in mod clar mai putine decat cele ale celor mai in varsta.
Morala : Multi comercianti, si, sincer, multe agentii de publicitate, care contribuie la
constructia stereotipurilor cu privire la consumatorii „eco” si considera aceste mituri ca fiind reale. Daca mesaje elecologice ar fi pur si simplu mai bine directionate, mult mai multi oameni ar cumpara produse ecologice , ar reduce consumul de energie electrica si ar face mai multe pentru salvarea planetei.

Sursa : www.greenbiz.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *