Una dintre problemele Bucurestiului o reprezinta utilizarea excesiva a autoturismelor in interiorul orasului, drept urmare cei de OPTAR au prezentat, in cadrul grupului de Mobilitate (PMB), drept solutie proiectul Drumuri Verzi in Bucuresti.
Cei de la OPTAR merg pe ideea ca investitiile in infrastructura pentru pietoni, biciclete si transportul public vor avea drept rezultat scaderea numarului autovehiculelor din trafic. Oferirea de alternative la transportul motorizat individual va duce la decongestionarea strazilor si, implicit, a tuturor modurilor de transport.
Solutia ar fi Drumuri Verzi in Bucuresti, respectiv prima retea de drumuri dedicata pietonilor si bicicilistilor, care sa fie separate unele de altele.
Spatiul dedicat bicicletelor sa aiba intre 2 – 3 metri latime, la care sa se adauge spatiile de siguranta. Spatiul pietonal ar putea fi asigurat prin eliberarea trotuarelor.
Unde se vor realiza:
- Salba de lacuri a Capitalei/ Splaiul Dambovitei
- In marile parcuri
- Pe bulevardele centrale fara a afecta benzile dedicate transportului public
- Pe strazile si aleile cu trafic auto redus
- Si in zonele industriale
Cei de la OPTAR atrag atentia ca Drumurile Verzi din Bucuresti (DVB) vor oferi siguranta oamenilor, protejandu-i cu ajutorul masinilor parcate si altor obstacole (stalpi, constructii, garduri etc) si se vor putea deplasa pe jos, cu bicicleta sau cu scaunul rulat intre oricare 2 puncte ale orasului folosind o ruta directa si eficienta.
Ca mod de finantare proiectul DVB se poate realiza cu fonduri europene nerambursabile.
Pentru realizare e nevoie sa se parcurga mai multe etape, care s-ar intinde pe o perioada de 4 ani.
1. Identificarea retelei – 6 luni
2. Implementarea retelei – 12 luni
3. Modernizarea retelei – 36 luni
Daca iti plac ideile si tu te poti implica in acest proiect si poti sa iti prezinti ideile pe www.drumuriverzi.ro.