In urma cu cateva luni dupa ce s-a declarat criza economica americana, apoi cea europena s-a declarat si criza romaneasca.
Denumita generic „criza” nimeni nu stie exact la ce se refera. Oricum romani sunt in criza de multa vreme asa ca toata lumea o interpreteaza ca fiind „criza economica„. Nici nu se putea altfel, societatea romaneasca fiind una de consum, in momentul in care bancile au „strans surubul” toate „marile societati” nationale si mutinationale au intrat in colaps.
In tarile „europene” ca Germania, Spania, etc. s-a trasat sarcina precisa mass-mediei sa nu comunice catre populatie stiri despre situatia „crizei” care sa poata instiga la panica, in Romania, evident, se intampla exact pe dos – stiri doar despre disponibilizari, despre faptul ca s-a renuntat la „catering” si mai stiu ce alte economii mai sunt siliti romani sa practice, etc. Dar nu despre „criza economica” e vorba, nici despre cea financiara, ci la criza educatie ar fi cazul sa meditam. Nu pentru ca aceastea n-ar fi fost observata si de catre alti locuitori ai acestei tari, ci doar pentru ca „repetitia e mama invatarii” si poate cine stie se prinde ceva undeva.
Nu vreau sa fiu dura, dar am impresia ca la noi nu mai exista nici o regula de bun simt care sa fie respectata si ma refer aici la regulile elementare de protejare a mediului inconjurator. Pornind de la mult discutata „taxa auto„, cum ar fi mai bine: sa mentinem in circulatie „Dacia 1300„, care lasa o ceata densa in spate dupa ce trece sau sa putem circula cu autoturisme care nu ne creaza aceste probleme direct, daca suntem in spatele lor si indirect, daca ne aflam cumva in viata in intervalul respectiv? Consider ca aceasta este in primul rand o problema de ” bun simt” si mai apoi o problema economica pentru ca dupa cum se stie vanzarile „Dacia Logan” in Romania, caci sub acest paravan se deruleaza lucrurile, sunt doar de 38% din productia totala restul fiind export si acolo nu exista aceasta „taxa” sau cel putin nu sub aceasta forma, si tot nu sunt comenzi, deci…? Indiferent de existenta sau inexistenta acestei „taxe” vanzarile de 5 luni sunt tot in scadere cu noua oferta cu tot.
Poluarea este sau nu o problema pe care sa si-o puna guvernantii nostri? Situatia ar fii alta daca s-ar gandi la diminuarea poluarii mediului si nu la cum sa obtina „fonduri” speciale”. Nimeni nu doreste ca Romania sa devina groapa de gunoi a Europei dar nici sa nu vedem „barna din ochiul nostru(curtea noastra)” nu e bine. Masurile ar trebui sa vina din interior adica sa se faca curatenie in ograda proprie si sa nu ne ascundem dupa deget. Ar fi foarte bine ca toti romanii sa poata circula cu autoturisme noi, nepoluante, dar daca situatia economica nu le permite sa circule si cu cele „second” care se afla intr-o situatie buna vis-a vis de poluare. Nu militez pentru popularea soselelor tarii cu tot felul de vechituri, dar selectie sau depoluarea soselelor, cred ca ar putea fi facuta altfel. E adevarat ca pentru aceasta ar trebui sa ne bazam pe niste oameni care sa se exprime obiectiv in privinta starii autoturismelor ce intra in tara si nu stiu daca ne permitem. N-am fost in stare sa gasim un producator national pentru „electric tricycle„-ul inventat Iustin Capra (s-au gasit in schimb in Elvetia si Bruxelles), o tricicleta electrica care nu polueaza in nici un fel, dar sa fim obiectivi in cazul poluarii.
Iata inca o dovada ca la noi „criza” e variata si cred „inimaginabil de proasta” nu ca altii ar avea „crize” destepte darunii stiu sa se foloseasca de ea in mod productiv.