UE va impune constructorilor de automobile o limita medie de emisii de 95gr.CO2/km

    UE va impune constructorilor de automobile o limita medie de emisii de 95gr.CO2/km

    Uniunea Europeana se pregateste sa adopte legislatia care va impune constructorilor de automobile o limita medie de emisii de 95gr.CO2/km, pentru masinile noi, pana in anul 2020, se arata intr-un articol publicat de agentia Reuters, care a intrat in posesia documentului ce urmeaza a fi propus de UE.

    Ca reactie la aceasta informatie, organizatia Transport&Environment din Bruxelles care promoveaza transportul durabil – avertizeaza ca aceasta tinta nu va fi suficienta pentru a-i asigura Europei suprematia in domeniul tehnologiilor cu consum redus de combustibil.

    Posesorii de masini din Europa ar economisi 500 de Euro/an (in medie, la 20.000 km parcursi) in cazul in care UE va adopta propunerea de 95gr.CO2/km. Ceea ce nu stiu insa soferii europeni este faptul ca ar economisi, suplimentar fata de cei 500 Euro, inca 150 Euro/an, daca UE ar adopta o tinta de 80 gr.CO2/km, pina in 2020, afirma Greg Archer, director de program in cadrul T&E.

    „Cea mai mare problema a acestei propuneri este lipsa unei viziuni dincolo de 2020, fapt ce va afecta pozitia de lider a Europei in industria de profil. Datorita noilor reglementari adoptate de administratia SUA, automobilele americane obisnuite vor include tehnologii de reducere a consumului de carburant mai avansate decat cele europene. Daca producatorii din Europa nu vor avea o tinta ambitioasa si certa, necesara pentru planificarea investitiilor in noi tehnologii, atunci ei vor pierde avantajul competitiv pe care il au in prezent”, a afirmat Greg Archer.

    Absenta unor tinte ambitioase pana in, si dincolo de 2020, va afecta si dezvoltarea pietei pentru noile generatii de vehicule electrice si cu pile de combustie cu hidrogen.

    In ultimii ani, producatorii europeni de autovehicule au pretins ca standardele obligatorii de emisii si de eficienta a consumului de combustibil – impuse de UE – vor face ca preturile automobilelor sa devina prohibitive. T&E spune insa ca aceste afirmatii sunt nefondate.

    Ultima data cand UE a impus standarde de emisii de CO2pentru autovehiculele noi, producatorii s-au plans ca lumea nu-si va mai putea permite sa le cumpere masinile. Acest lucru nu s-a intamplat, preturile automobilelor au scazut, in termeni reali, iar consumatorii au beneficiat in mod considerabil de scaderea consumului de combustibil. Este evident ca o legislatie ambitioasa stimuleaza inovarea iar in timp costurile se reduc. „De aceea, Uniunea Europeana ar trebui sa fixeze o tinta mai ambitioasa pentru 2020”, a mai spus Greg Archer, de la T&E.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *