Marketingul produselor eco

Cum poti sa atragi mai multi consumatori catre produsele bio? Cheia succesului o reprezinta credibilitatea.
marketingul produselor bio

In conditiile in care nesiguranta si neincrederea sunt ridicate pe piata mondiala, nu mai poti sa folosesti pur si simplu termenul de „organic” pentru a identifica si vinde acest tip de produse cu succes, se arata intr-o cercetare AgroMilagro facuta anul acesta. Potrivit documentului, citat de publicatia electronica Organic Market, nici folosirea unor asocieri de genul „organic – sanatos”, „organic – gustos”, „organic – cinstit” nu sunt instrumente suficiente pentru a influenta si a atrage clientii. Totusi,
studiul atrage atentia ca momentul este ideal pentru bio: consumatorii si-au schimbat valorile, pun mai mult pret pe sanatate, cauta produsele de calitate.
Ce-i de facut? Corectitudine si informare!

Incredere
Rezultatele studiului AgroMilagro indica faptul ca pentru companiile care produc, prelucreaza sau/si comercializeaza produse organice prioritatea trebuie sa o reprezinte credibilitatea in fata consumatorului. Argumentele folosite pentru construirea credibilitatii trebuie sa fie solide si verificabile.
Pe piata eco, credibilitatea inseamna in primul rand certificare. Compania si produsele acesteia trebuie certificate eco de un organism de inspectie si certificare recunoscut si agreat. Un produs nu trebuie vandut ca eco, ecologic, bio, organic, daca nu exista certificatul oficial care atesta aceasta calitate! Aviz acelor producatori aflati in perioada de conversie la bio care spun ca produsele lor sunt ecologice, desi nu au inca certificatul de la organismul de inspectie! Aviz si acelor producatori traditionali care practic pacalesc consumatorul spunandu-i ca alimentele lor sunt ecologice – desi nu au certificare – doar pentru ca le prepara cu ingrediente din propria curte sau nu pun in ele cine stie ce „prafuri”.

Informare
Cercetarea AgroMilagro a mai aratat ca cea mai importanta strategie de marketing pentru produsele ecologice o reprezinta comunicarea personala. Comunicare personala care trebuie facuta altfel incat consumatorul sa fie informat despre toate avantaje semnificative ale produsului. Daca omul nu este bine informat, unicul criteriu de cumparare va ramane pretul, ceea ce nu e in avantajul produselor bio.

Sursa: Jurnalul National

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *