Comisia Europeana ar putea impune modelelor mici, norme de poluare mult mai dure fata de celelalte modele.
Comisia Europeana (CE) ar putea impune standarde mai severe privind emisiile de dioxid de carbon in cazul producatorilor de modele auto de mici dimensiuni decat pentru constructorii de vehicule mari, mai puternice, relateaza ziarul Frankfurter Allgemeine Zeitung, sustine Mediafax.
Astfel, CE va solicita constructorilor de modele auto de dimensiuni mai mici sa reduca, intr-o mai mare masura, emisiile de dioxid de carbon, astfel incat blocul comunitar sa isi poata indeplini pana in anul 2012 obiectivele legate de protectia mediului, potrivit Frankfurter Allgemeine Zeitung, care citeaza un document european intern.
In cazul implementarii, planul ar putea aduce beneficii producatorilor auto germani precum BMW, Mercedes si Porsche, recunoscuti pentru modelele foarte puternice. Executivul european urmeaza sa adopte, pe 19 decembrie, un set de reglementari privind impunerea unei limite medii de emisii de carbon, de 120 de grame la un kilometru, pana in anul 2012, parte a strategiei blocului comunitar de combatere a schimbarilor climatice. Liderii principalelor state occidentale, Germania, Franta si Italia, au transmis, fiecare, cate o scrisoare catre CE prin care solicita ingaduinta la stabilirea marjelor de emisii de dioxid de carbon pentru producatorii auto din tarile respective.
Potrivit datelor publicate luna trecuta de o organizatie de mediu, nivelul mediu al emisiilor de dioxid de carbon produse de automobilele germane a crescut cu 0,6% in 2006, in timp ce producatorii francezi si cei italieni au redus gradul de poluare cu 1,6%.
Sursa: Automarket