O bicicleta cu motor electric care se pliaza la dimensiunea unei serviete si cantareste doar 7,5 kg ar putea lua in curand cu asalt pistele de biciclete si mijloacele de transport in comun din Europa!
Cu un design si proces de productie inovator, Bike Intermodal deschide drumul catre o noua generatie de biciclete pliabile, pentru a determina persoanele care fac naveta sa renunte la mersul cu masina si pentru a face orasele noastre mai prietenoase cu mediul inconjurator
Proiectul finantat de UE, Bike Intermodal, a dezvoltat un nou prototip de bicicleta pliabila care cantareste doar 7,5 kg. Aceasta se poate plia, ajungand la dimensiunile unei cutii de 50 cm x 40 cm x 15 cm, usor de depozitat, transportat sau pastrat intr-un colt de restaurant, bar sau cinema. Componentele prototipului sunt complet reciclabile, astfel incat bicicleta dispune de un ciclu de viata ecologic: de la productie la utilizare si la reutilizare.
La baza „bicicletei intermodale” sta un cadru precomprimat, care se inchide si se deschide asemanator echipamentului de aterizare al aeronavelor, din aluminiu sau magneziu turnat si cabluri de calitatea celor utilizate in domeniul navigatiei. Start-up-ul cerceteaza, de asemenea, posibilitatea utilizarii in viitor a grafenului pentru a consolida si a reduce si mai mult greutatea cadrului. Motorul special creat de partenerul de proiect Maxon Motor (parte a grupului BRAUN) sporeste mobilitatea fara a creste semnificativ greutatea bicicletei. Cu toate ca include acest motor, bicicleta cantareste aproximativ jumatate din greutatea unei biciclete pliabile asemanatoare, care nici macar nu are unul, si ocupa aproximativ o cincime din spatiu.
Greutatea si dimensiunea bicicletei au fost optimizate cu ajutorul studiilor de teren concepute de catre Universitatea din Florenta si realizate de partenerii ATAF si LPP, operatori ai sistemelor de transport in comun din Florenta (Italia) si Ljubljana (Slovenia). Aceste studii, bazate pe chestionare si teste cu biciclete pliabile competitive si realizate pe un esantion de angajati care fac naveta, persoane care fac naveta in timpul zilei si studenti, au ajutat echipa de proiect sa inteleaga diferitele elemente necesare pentru a face prototipul mai usor de utilizat.
Dezvoltarea produsului si comercializare
Proiectul de cercetare Bike Intermodal a beneficiat de fonduri europene in domeniu in valoare de 1,58 milioane de euro. De la finalizarea proiectului, start-up-ul a continuat sa optimizeze designul si procesul de productie al bicicletei. Astfel, compania a creat un prototip viabil pentru comercializare si desfasoara in prezent discutii cu mai multi investitori din domeniul capitalului de risc, precum si cu jucatori importanti din industria auto, pentru a face prototipul disponibil pe piata. Cand procesul de productie va fi complet optimizat, domnul Belli estimeaza ca o versiune fara motor a bicicletei ar putea costa 800 de euro, in timp ce un model cu motor electric ar putea costa 1.300 de euro. De asemenea, o versiune minimalista a bicicletei (model cu pinion fix[1]) ar putea costa doar 500 de euro. Piata pentru acest produs prezinta un potential considerabil, avand in vedere ca peste doua treimi din populatia Europei locuieste in orase mari si mici si se estimeaza ca aceasta pondere va continua sa creasca.