Concluzia unui studiu al Agentiei Europene pentru Mediu (AEM) este ca actualele politici europene ce vizeaza reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera generate de transporturi sunt neputincioase in fata cresterii continue a volumului de deplasari la nivel global.

In consecinta, AEM recomanda definirea unor politici care sa vizeze nu doar transporturile, ci “toate sectoarele de unde provine cererea”, printre care industria, serviciile si planificarea urbana. “Foaia de drum de la Bali”, care stabileste cadrul negocierilor privind viitorul acord post-Kyoto (dupa 2012), preconizeaza ca tarile dezvoltate sa isi reduca emisiile de la minus zece pana la minus 30 la suta, respectiv de la minus 25 la minus 40 la suta pana in 2020, comparativ cu 1990. “Pentru a ajunge la acest lucru, trebuie limitata cresterea emisiilor generate de transporturi intre plus patru la suta maximum si minus doi la suta (daca este posibil) in loc de plus 15 procente”, in ritmul actual, se precizeaza in studiu. Realitatea arata, insa, ca in perioada 1995-2004, de exemplu, transportul aerian a sporit cu 49 la suta, iar cel rutier cu 18 la suta.

Sursa: 24 de ore

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here