Romania se alatura pentru prima data anul acesta in mod oficial campaniei globale Ora Pamantului, organizata de ecologistii de la WWF (World Wide Fund for Nature). La 28 martie, timp de o ora, vor fi stinse luminile in cladiri emblematice din sapte orase din tara, inclusiv din Bucuresti.
Orasele participante la campanie sunt Bucuresti, Timisoara, Iasi, Botosani, Tulcea, Brasov si Cluj. Luminile se vor stinge simultan incepand cu ora 20:30. In Capitala se vor stinge luminile la Palatul Parlamentului, la Ateneul Roman, la Muzeul National de Arta, la Cercul Militar si la Opera Romana. In paralel se va organiza un eveniment de strada in Piata Constitutiei, unde mai multi tineri voluntari vor aprinde lumanari. Alte evenimente includ „seri sau cine la lumina lumanarii in diferite cafenele si restaurante”, potrivit WWF. In aceeasi seara la Astroclubul Bucuresti vor putea fi observate anumite corpuri ceresti care, de obicei, nu pot fi reperate pe cer din cauza luminilor foarte puternice din Capitala. Evenimente similare vor fi organizate de autoritatile locale in orasele partenere.
AMBASADORI
Europarlamentarul Daciana Sarbu, ambasador Earth Hour, a spus ca mesajul ei pentru public este ca fiecare poate schimba ceva si poate contribui la salvarea planetei. „Cred ca va fi un mare proiect de salvare a noastra si de protejare a mediului. Va fi cea mai mare pana de curent voluntara din istoria lumii”, a adaugat parlamentarul european.
Zoli Toth, membru al formatiei Sistem, a devenit si el ambasador Earth Hour, afirmand ca este prima oara cand un artist poate avea acelasi rang ca un politician. El a observat ca romanii se comporta de parca ar fi o natiune bogata, deoarece consuma foarte mult curent electric si raman mirati cand sunt sfatuiti sa nu mai faca acest lucru. „Ne permitem sa lasam aparate in priza, sa lasam apa sa curga, sa lasam centralele electrice sa functioneze atunci cand suntem plecati de acasa. Ar rezulta ca romanii sunt o natiune foarte bogata”, a explicat artistul. El a mai asigurat ca va incerca sa implice cat mai multi oameni din showbiz in aceasta campanie, pentru ca acestia sunt cel mai apropiati de public.
Partenerii campaniei sunt ARCUB/Primaria Municipiului Bucuresti, Ambasada Regatului Unit al Marii Britanii, Astroclubul Bucuresti, Ogilvy&Mather Romania, Vodafone, Intercontinental Bucuresti, Asociatia Greenitiative.
Ora Pamantului este un eveniment care reuneste anual oameni din sute de orase pentru un semnal comun impotriva incalzirii globale.
Sursa: Jurnalul National