Produsele falsificate pentru ingrijirea corporala se fac vinovate de uscarea excesiva a pielii, exfolierea si ofilirea pielii si de favorizarea unor eczeme
Cei mai multi oameni sunt preocupati de ingrijirea exterioara a corpului, in scopul mentinerii si imbunatatirii aspectului exterior. Mai ales femeile, dar si foarte multi barbati nu se uita la bani cand investesc intr-un parfum de marca sau intr-un produs cosmetic de calitate. Numai ca nu tot ce se gaseste pe piata in materie de cosmetice si parfumuri sunt produse originale si, implicit, sigure pentru sanatatea pielii.
Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania (APC Romania) avertizeaza asupra pericolului la care se expun cumparatorii care, din lipsa de informatie, achizitioneaza un parfum sau un produs cosmetic contrafacut.
Produsele cosmetice se adreseaza tuturor categoriilor de consumatori, de la prunci de cateva saptamani pana la persoane de varsta a treia.
Produsele cosmetice si de parfumerie contrafacute pot avea efecte nocive asupra consumatorilor. Ele se fac vinovate de uscarea excesiva a pielii, exfolierea si ofilirea pielii, inrosirea pielii, favorizarea aparitiei unor eczeme etc.’
Daca un parfum pateaza hartia speciala de testare, cauza este prezenta componentelor sintetice in produs
Daca un parfum pateaza hartia speciala …
Acest lucru este cu atat mai grav cu cat se stie ca produsele cosmetice, se adreseaza si copiilor. „Conform Legii 178/2000 privind produsele cosmetice, acestea nu trebuie sa pericliteze sanatatea umana atunci cand sunt folosite in conditii normale. In plus, producatorul, distribuitorul sau persoana responsabila pentru vanzarea lor trebuie sa obtina un aviz din partea Ministerului Sanatatii.
Din pacate, cu toate ca exista cadrul legislativ necesar comercializarii in conditii de siguranta si sanatate pentru consumatori, pe piata romaneasca, 50-60% din produsele cosmetice comercializate sunt falsificate, conform datelor furnizate de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, iar conform datelor furnizate de Asociatia Romana Anti-Contrafacere REACT Romania, procentul este de 80%”, ne-a declarat PR Managerul APC Romania, Laura Pascu.