Scrisoare deschisa pentru ministrul educatiei

    0
    330

    Colegiul tehnic de industrie Alimentara „Dumitru Motoc”,Bucuresti

    ORGANIZATIA ECOLOGICA DE ELEVI

    ECO-MOTOC

    Str. Spataru Preda nr. 16, sector 5, Bucuresti

    Tel : 0744911016

    Stimata Doamna Ecaterina Andronescu, Ministru al Educatiei, Cercetarii si Inovarii

    Cu prilejul zilei de 8 Martie va transmit sincere urari de sanatate si va doresc impliniri si realizari pe plan profesional.

    Cunosc grija si sustinerea pe care o acordati pentru educarea tinerilor(elevi si studenti) in domeniul Ecologie si protectia mediului, de la Simpozionul National „Educatie pentru un mediu curat” pe care l-ati initiat acum cativa ani in cadrul Universitatii Politehnice, Bucuresti si la care anual particip, fie cu lucrari de specialitate, fie cu elevi ca indrumator de lucrari.

    Marturisesc ca as fi dorit sa nu trec asa brusc din registrul felicitarilor in registrul framantarilor mele de profesor de specialitate (sunt inginer de profesie) care activeaza la unul din liceele tehnologice din Capitala dar am primit cu mahnire decizia ca disciplinele Ecologie si Studiul calitatii mediului au fost eliminate din planurile de invatamant in anul scolar 2009-2010 la liceele tehnologice cu profilul Resurse naturale si protectia mediului.

    Prin Ordinul Ministrului Educatiei, Cercetarii si Inovarii nr. 3312 din data 02.03. 2009 disciplinele de specialitate Ecologie dar si Studiul calitatii mediului au fost eliminate din Planul de invatamant din toti anii de liceu nu datorita restructurarii invatamantului preuniversitar ci in conditiile cresterii numarului de ore destinate culturii de specialitate de la 216/an la 324 ore/an(tabel anexa).

    Pentru mine acest fapt constitue un semnal negativ deoarece:

    • In tari ca Japonia, Statele Unite ale Americii, India, Germania etc disciplina Ecologie se preda in invatamantul liceal vocational si tehnologic in toti anii de studiu.
    • Elevii sunt privati de continutul disciplinelor Ecologie si Studiul calitatii mediului fapt ce ii va impiedica sa primeasca cunostinte minime despre relatiile om – natura si mai ales sa descopere solutii pentru dezvoltarea durabila a societatii.
    • Dezvoltarea durabila se bazeaza pe cunostinte temeinice de ecologie.
    • Elevii nu vor mai putea sa participe la Programele nationale si internationale in domeniul ecologiei si protectiei mediului pe care le deruleaza scoala in prezent fapt ce va duce la scaderea performantei lor anuala si la finalizarea studiilor
    • Educatia ecologica a elevilor pentru un mediu curat devine doar o activitate strict extrascolara
    • Sunt convinsa ca educatia ecologica este baza dezvoltarii durabile a societatii romanesti si de pretutindeni.

    Am reusit sa infiintez in anul 2000 un Cerc de Ecologie-ECO-MOTOC(www.ecomotoc.ilive.ro ) care acum numara 300 de elevi, sa editez cu eforturile elevilor si colegilor mei in acest an revista ECO-LOGICA (aflata si online pe site-ul www.anpm.ro si www.ecomotoc.ilive.ro).

    Acest fapt ma determina Doamna Ministru sa solicit sprijinul Dvs. pentru identificarea modului de reparare a erorii survenite si astfel de a ramane consecventi pasilor buni pe care tara noastra i-a facut in domeniul invatamantului preuniversitar cu profilul Resurse naturale si protectia mediului.

    Va multumesc pentru timpul pe care mi l-ati acordat si va asigur de admiratia mea pentru activitatea Dvs. pe plan profesional si politic.

    Cu multa consideratie,

    07.03.2009 Prof.ing.drd.. Aura Carmen Ciobanu

    Colegiul Tehnic de Industrie Alimentara „Dumitru Motoc” Bucuresti

    Coordonator al Organizatiei Ecologice de elevi ECO-MOTOC

    Vicepresedinta Asociatiei Femeilor din Romania

    PLAN DE INVATAMANT (comparativ)

    LICEU TEHNOLOGIC

    PROFIL: RESURSE NATURALE SI PROTECTIA MEDIULUI

    clasa a IX-a

    Nr.crt PLAN DE INVATAMANT– in prezentLICEUL TEHNOLOGIC

    clasa a IX-a

    Aria curriculara Tehnologii

    (Anexa 3 la OMECT nr. 3451 din 09 03 2004)

    INDUSTRIE ALIMENTARA

    Profilul – RESURSE NATURALE SI PROTECTIA MEDIULUI

    Cultura de specialitate si pregatire practica saptamanala

    Total ore/an = 6 ore/sapt. x 36 saptamani = 216 ore

    PLAN DE INVATAMANT 2009 -2010LICEUL TEHNOLOGIC

    clasa a IX-a

    Aria curriculara Tehnologii

    (Anexa 1 la Ordinul ministrului educatiei, cercetarii si inovarii nr. 3312 din data 02.03. 2009)

    INDUSTRIE ALIMENTARA

    Profilul – RESURSE NATURALE SI PROTECTIA MEDIULUI

    Cultura de specialitate si pregatire practica saptamanala

    Total ore/an = 9 ore/sapt. x 36 saptamani= 324 ore

     
    1ELEMENTE DE TEHNOLOGIE GENERALA 2Total ore/an: 72
    Modul I. Materii prime si materiale in industria alimentara

    Total ore/an: 36

    din care:

    Laborator tehnologic 18

    Instruire practica –

    2ECOLOGIE 2Total ore/an: 72Modul II. Operatii si utilaje in industria alimentaraTotal ore/an: 72din care:

    Laborator tehnologic –

    Instruire practica 18

    3.STUDIUL CALITATII MEDIULUI -2 Total ore/an: 72

    Modul III. Sanatatea si securitatea muncii

    Total ore/an: 36

    din care:

    Laborator tehnologic –

    Instruire practica

    4.VvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvModul IV. Microbiologia si igiena in industria alimentaraTotal ore/an: 90din care:

    Laborator tehnologic 18

    Instruire practica –

    5.vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvModul V. Operatii de baza in laboratorTotal ore/an: 90din care:

    Laborator tehnologic 54

    Instruire practica –

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.