Testele realizate pentru impactul asupra mediului inconjurator se vor schimba radical pentru a lua in calcul si masinile electrice si autonome. Primii care vor face acest pas sunt americanii.
Transporturile traverseaza o perioada de schimbari semnificative in ultimii ani dupa introducerea masinilor electrice, iar aceasta tendinta va continua pe masura ce constructorii introduc functii autonome si servicii cu conexiuni la internet.
In acest context, actualele teste pentru emisii incep sa nu mai fie atat de relevante, motiv pentru care se pregatesc schimbari majore care sa reflecte aceste noi trenduri. Primii care au reactionat sunt americanii prin Agentia pentru Protectia Mediului (EPA), cea care a declansat si scandalul Dieselgate.
Oficialii EPA anunta ca in cadrul testelor pentru emisii vor fi luati in calcul si factori precum sursa energiei electrice utilizate de masini cu o astfel de propulsie si impactul tehnologiilor autonome, de car-sharing, conectivitate si alte servicii de mobilitate. In plus, emisiile gazelor cu efect de sera si ale oxizilor de azot vor fi tratate in grup, nu separat, asa cum se intampla in prezent.
„Nu putem avea aceeasi abordare veche care se uita doar la punctul de vedere standard. Trebuie sa ne uitam la politicile de dupa 2025 intr-o maniera mult mai larga”, explica Christopher Grundler, directorul biroului pentru Transport si Calitatea Aerului din cadrul EPA.
Acesta a admis insa ca propunerile sunt doar in faza incipienta de dezvoltare, in ciuda faptului ca producatorii auto respecta deja unele dintre cerintele trasate.