Timbrul de mediu favorizeaza patrunderea pe piata romaneasca a unor masini vechi, deosebit de poluante

Timbrul de mediu favorizeaza patrunderea pe piata romaneasca a unor masini deosebit de poluante

Introducerea timbrului de mediu va reprezenta un bir in plus pentru toti agentii economici care vor dori sa-si innoiasca parcul auto, favorizand – totodata – patrunderea pe piata romaneasca a unor masini poluante, slabe calitativ, a declarat joi, in cadrul unei conferinte de presa, Florea Pirvu, vicepresedintele Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania /CNIPMMR/.

‘Varianta actuala a taxei de prima inmatriculare, care ar urma sa fie denumita generic timbrul de mediu, va reprezenta un bir in plus pentru toti agentii economici care vor dori sa-si innoiasca parcul auto, documentul urmand sa favorizeze patrunderea pe piata romaneasca a unor masini deosebit de poluante, tip Euro 1 sau Euro 2, la preturi derizorii. In plus, timbrul de mediu nu va reflecta un principiu de baza, respectat in toate tarile civilizate, potrivit caruia poluatorul este cel care trebuie sa plateasca’, a afirmat Florea Pirvu.

Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice /MMSC/ supune dezbaterii publice, in urmatoarele sapte zile, prin intermediul propriei pagini de internet, o prima varianta a proiectului de ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr.9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule. Taxa va fi denumita ‘timbrul de mediu’, iar modalitatea de calcul este simplificata semnificativ.

Practic, in calculul taxei se va tine cont numai de emisiile de CO2 ale autovehiculului, valoare ce va fi inmultita cu valoarea in euro a fiecarui gram si cu cota de reducere a timbrului exprimata in functie de vechime. Vechimea autovehiculului se calculeaza in functie de data primei inmatriculari a acestuia, se precizeaza la articolul 6, alineatul 5 al Ordonantei de modificare.

Formula de calcul pentru timbrul de mediu se aplica numai in cazul autovehiculelor incadrate pe segmentul M1 (dotate cu cel mult opt locuri, fara scaunul soferului), carora le corespund normele de poluare Euro 3, Euro 4 si Euro 5.

Conform Anexei 3 ce insoteste legea, pentru masinile Euro 1, Euro 2 si non-euro, in formula de calcul se va tine cont de capacitatea cilindrica a masinii si de nivelul timbrului de mediu exprimat in euro/cmc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *