Vier Pfoten critica vanzarea animalelor la targuri de profil

Bucurestenii pot adopta, sambata, un catel de la Adapostul Speranta

Vier Pfoten saboteaza Targul de animale PET EXPO, care se va desfasura in week-end, in Capitala. Fundatia recomanda cetatenilor sa adopte animalele si nu sa le cumpere pe cele expuse in spatii publice, precum targurile sau pet-shop-urile.

”Comertul cu animale de companie a inflorit in Romania, in ultimii ani. Din nefericire, expunerea animalelor in expozitii sau pet-shop-uri incurajeaza deciziile emotionale ale cumparatorilor, care achizitioneaza animalul si, in multe cazuri, il abandoneaza atunci cand responsabilitatea intretinerii lui devine prea mare. Totodata, in locurile de vanzare normele de bunastare a animalelor sunt incalcate, de cele mai multe ori. Animalele sunt supuse unui stres enorm, uneori pentru lungi perioade de timp, iar comerciantii ignora de multe ori conditiile de bunastare prevazute de lege, respectiv spatiu suficient de miscare, o temperatura adecvata, hrana, apa si, mai ales in cazul cainilor, posibilitatea de a fi scosi in aer liber”, au declarat reprezentantii Fundatiei Vier Pfoten, intr-un comunicat de presa remis B365.ro.

Fundatia propune, ca alternativa, organizarea unor targuri de adoptii, menite sa imbunatateasca soarta miilor de animale abandonate din Romania.

„Cele mai multe animale de companie pe care le vedem expuse in pet-shop-uri sunt cainii si pisicile, in conditiile in care, pe strazile si in adaposturile din Romania, zeci de mii de caini si pisici abandonate isi cauta stapan. Noi credem ca adoptia, si nu cumpararea lor din magazine si targuri, este cea mai umana optiune”, a declarat Veronica Tulpan, coordonator de programe nationale la Vier Pfoten Romania.

Reprezentantii fundatiei mai precizeaza ca persoanele care vor sa aduca acasa un animal de companie trebuie sa constientizeze faptul ca animalele au nevoi specifice, a caror existenta depinde in mod direct de oameni. Astfel, integrarea unui animal in viata fiecaruia este un angajament pe termen lung, care nu poate fi luat sub imperiul impulsului de moment, intr-un loc public, fiindca animalul nu este un obiect ce poate fi neglijat sau abandonat, sustin oficiali Vier Pfoten.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *