Votul privind restrictionarea emisiilor de CO2 la nivel de flota, amanat pentru a treia oara

    Votul privind restric?ionarea emisiilor de CO2 la nivel de flot?, amânat pentru a treia oar?
    Votul privind restrictionarea emisiilor de CO2 la nivel de flota, amanat pentru a treia oara
    Votul privind restrictionarea emisiilor de CO2 la nivel de flota, amanat pentru a treia oara

    Comisia Europeana a amanat votul privind restrictionarea nivelului de emisii CO2 la nivel de flota pentru modelele produse in 2020. Votul a fost blocat in urma efoturilor depuse de reprezentantii Germaniei.

    Statele membre ale Uniunii Europene au decis sa amane pentru a treia oara votul privind restrictionarea nivelului mediu de emisii CO2 la nivel de flota la pragul de 95 grame pe kilometri pentru modelele produse in 2020. Amanarea votului a fost presata de reprezentantii Germaniei, cea mai mare piata auto din Europa si tara cu cei mai multi producatori de automobile de pe Batranul Continent. Tari precum Regatul Unit, Republica Ceha, Ungaria, Polonia si Slovacia au sustinut decizia nemtilor, sustin surse citate de Automotive News sub protectia anonimatului.
    Guvernul condus de Angela Merkel vrea sa introduca o clauza suplimentara la noul proiect pentru a usura efortul financiar la care vor fi supusi constructorii de automobile. Propunerea implica aplicarea noului prag de emisii medii la doar 80% din automobilele produse in 2020, urmand ca aceasta cota sa creasca cu cinci procente in fiecare an, pana la implementarea totala in 2024. Odata cu votul din sedinta din 5 octombrie, statele membre UE au solicitat mai mult timp pentru a analiza propunerea guvernului german.

    In cadrul aceleiasi sedinte, guvernele Uniunii Europene au votat noua tinta de emisii CO2 la nivel de gama pentru vehicule utilitare. Aceasta va fi de 147 grame CO2 pe kilometru pana in 2020. In 2007, un constructor de automobile trebuia sa aiba o medie de 158.7 grame CO2 pe kilometru pentru a nu fi taxat suplimentar de Uniunea Europeana. Pentru 2015, CE a stabilit o tinta de 130 de grame pe kilometru. Pentru a atinge tintele respective, un automobil cu motor pe benzina va trebui sa aiba un consum mediu de 4.1 litri la suta, pe cand modelele diesel vor avea nevoie sa obtina un consum mediu de 3.6 litri la suta. Bineinteles, vorbim despre o medie la nivel de gama, pentru portofoliul unui constructor, deci valorile de mai sus nu trebuie luate ca atare.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *