PBiocombustiililantele care se cultiva de obicei pentru biocombustibili sunt porumbul, soia, cassava, palmierii pentru ulei so trestia de zahar.

Cercetatorii sustin ca, desi cultivarea de plante pentru biocombustibili reprezinta o alternativa la o parte din petrol, cultivarea lor va agrava fenomenul incalzirii globale.Biocombustibilii sunt cultivati mai ales in zonele tropicale, unde padurile sunt taiate pentru a se elibera pamant pentru plantatii. Cum padurile absorb CO2, prin procesul de fotosinteza, iar prin arderea padurilor se elibereaza mari cantitati de CO2 in atmosfera, chiar daca apoi, prin arderea biocombustibililor, elibereaza mai putin CO2 decat arderea petrolului, pana la urma, in urma acestui proces rezulta mult mai mult CO2 in atmosfera. Studiul a fost prezentat la Congresul Anual al American Association for the Advancement of Science, din Statele Unite ale Americii.

Cercetatorii au analizat imagini din satelit ale catorva parcele de teren ce existau inainte de 1980, in zona padurilor tropicale. Au constatat ca in anul 1980, jumatate din noul pamant oferit agriculturii provenea din defrisarea padurilor tropicale. Procentul a crescut la aproape 70% in anul 1990 si la 80% in anul 2000.

Un cercetator de la Universitatea Stanford (S.U.A) afirma ca „ardem padurile tropicale in motoarele masinilor noastre”.

O companie feroviara din Marea Britanie a convertit motorul diesel al unuia dintre trenurile sale la un biocombustibil ce consta intr-un amestec de soia, seminte de rapita si diesel, in initiativa de testare a surselor alternative de energie.”Noul combustibil nu a afectat motorul si nici performanta trenului”, a spus un reprezentant South West Trains.
Trenul circula intre Exeter si Waterloo, din Marea Britanie si foloseste pana la 1.100 litri de combustibil pe zi. ”

Obiectivul este sa afle daca biocombustibilii dau rezultate bune, daca sunt sustenabili, daca reduc emisiile si, evident, preturile.

Americanii, in schimb, sunt ingrijorati de folosirea biocombustibililor, intrucat ei pretind ca pretul dezvoltarii carburantilor alternativi este prea mare pentru a fi implementat la scara larga, in ciuda beneficiilor acestora privind reducerea gazelor cu efect de sera.

Sursa: www.sciencenews.org

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here