La auzul emisiilor de CO2 ale unui avion, multi turisti justifica din plin folosirea autoturismelor in calatoriile de vacanta. Un nou studiu contrazice aceasta ipoteza si declara avioanele ca fiind o metoda de calatorie mai ecologica pe termen lung.
poluator
Cercetatorii de la American Chemical Society au realizat un studiu pe care l-au publicat in Jurnalul de Stiinta si Tehnologie Ecologica in care au analizat o comparatie intre efectele calatoriei cu avionul si efectele calatoriei cu masina. Analiza a vizat atat efectele pe termen lung, cat si efectele pe termen scurt ale acestor actiuni. Pana in prezent, o serie de studii ne aratau ca avioanele polueaza mai mult decat autoturismele si ca acestea sunt rentabile doar fiindca pot sa transporte pasagerii peste ocean mult mai repede decat vapoarele.

Noul studiu al ACS realizat de Dr. Jens Borken-Kleefeld, Terje Berntsen si Jan Fuglestved a relevat amanunte interesante despre aceasta problema care macina atat turistii care vor sa calatoreasca cat mai ecologic, cat si legislatorii care vor sa impoziteze emisiile de CO2 si alte gaze cauzatoare ale efectului de sera. Pana in prezent, toate studiile din domeniu au vizat efectele pe termen scurt ale calatoriilor, fara sa evalueze ceea ce se intampla in perioada de timp ce precede calatoria.

Potrivit celor trei cercetatori, impactul unei calatorii cu avionul este mai mare pe termen scurt decat echivalentul sau realizat la bordul unui automobil. Diferentele apar abia pe termen lung, cand un autoturism polueaza cel putin la fel de mult, daca nu chiar mai mult decat un avion. Cresterea temperaturii medii anuale a globului este mai mare in primii ani cu o masina decat ar fi fost cu un avion, desi temperaturile medii la nivel global pe termen scurt sunt crescute de patru ori mai repede cu un avion decat cu echivalentul sau in autoturisme.

Explicatia celor trei oameni de stiinta vine prin faptul ca avioanele zboara la altitudini ridicate, iar impactul lor asupra ozonului si al norilor este extrem de mare in comparatie cu cel al echivalentului in autoturisme, dar este simtit pe o perioada de timp mult mai scurta. Autoturismele emit mai multe grame de CO2 per pasager pe mila in comparatie cu avioanele comerciale, iar particulele emise de acestea raman in atmosfera mai mult timp decat alte gaze, motiv pentru care acestea sunt mai daunatoare decat avioanele.

Sursa: Automarket

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here