Leonardo DiCaprio, pilot de viteza pe masina electrica

Lipsa investitiilor in modernizarea retelelor electrice, obstacol in calea dezvoltarii masinilor electrice

Lipsa investitiilor in modernizarea retelelor electrice reprezinta primul obstacol in calea dezvoltarii pe scara larga a vehiculelor electrice, potrivit unui sondaj realizat de firma de consultanta financiara PwC in randul managerilor din domeniul auto, tehnologic, utilitatilor, cel energetic si guvernamental.

In timp ce 33,8 la suta din respondenti au citat lipsa investitiilor, 31,1 la suta au spus ca lipsa de capacitate energetica in timpul orelor de varf este principalul motiv, se arata intr-un raport al PwC, remis joi Ziare.com.

Productia de vehicule electrice si hibrid este estimata a ajunge la aproximativ noua milioane de unitati pana in anul 2020, reprezentand aproape 9 la suta din cota de piata globala. Din aceasta, aproximativ o treime (trei milioane de unitati) vor fi vehicule ce pot fi conectate la reteaua electrica sau vehicule electrice simple.

Cresteri semnificative de volum sunt asteptate in perioada 2017 – 2020, pe masura ce sistemele si tehnologile suport de generatie doi si trei pentru vehiculele electrice sunt retrase.

Povara financiara a dezvoltarii infrastructurii necesare pentru vehiculele electrice ar trebui impartita intre institutiile guvernamentale, societatile de utilitati, autoritale locale si sectorul privat, sunt de parere 35 la suta din respondentii sondajului PwC.

„Finantarea dezvoltarii unei infrastructuri moderne ce poate sprijini vehiculele electrice ramane un obiect de dezacord intre participantii din industrie”, a declarat Ionut Simion de la PwC Romania.

Aproape jumatate din respondenti (46%) au indicat reducerea de costuri pe termen lung drept principalul motiv pentru care consumatorii ar fi dispusi sa plateasca un pret mai mare pentru un vehicul electric.

„Pe masura ce producatorii auto imbunatatesc eficienta consumului de carburant a vehiculelor cu combustie interna pentru a respecta standardele de poluare din anii urmatori, consumatorii reevalueaza suma suplimentara necesara pentru un vehicul electric. Totusi, in conditiile in care pretul la carburanti se va majora, cel mai probabil, cererea pentru vehicule electrice sau hibrid va creste in viitorul apropiat.

In Romania, atat interesul manifestat de cei doi mari producatori auto prezenti pe plan local, cat si recent-anuntata schema de subventionare de catre stat a achizitiei automobilelor electrice sau hibride arata potentialul de dezvoltare pe care il are acest segment al pietei auto pe viitor”, a adaugat Simion.

Aproape 68,8% din respondenti considera ca vehiculele electrice si cele hibrid care pot fi alimentate electric sunt, per ansamblu, cele mai atragatoare pentru consumatori.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here