Nevoia de eficienta energetica a sporit vanzarile Schneider Electric Romania

Nevoia de eficien?? energetic? a sporit vânz?rile Schneider Electric România

 

Nevoia de eficienta energetica a sporit vanzarile Schneider Electric Romania
Nevoia de eficienta energetica a sporit vanzarile Schneider Electric Romania

Vanzarile Schneider Electric in Romania au crescut in perioada crizei, pe fondul unei preocupari tot mai mari a companiilor si populatiei pentru reducerea consumului de energie, ne-a declarat, intr-un interviu, Florentina Totth, directorul pentru Romania si Republica Moldova al Schneider Electric. O casa a viitorului trebuie sa consume mai putina energie decat produce, asigurandu-le, in acelasi timp, locatarilor un nivel maxim de confort, considera doamna Totth, care ne-a spus ca, in viziunea sa, din garajul unei „case a viitorului” nu trebuie sa lipseasca automobilul electric. Desi Romania sta bine la capitolul energiei din surse regenerabile, mai are mult de lucru in celelalte directii, printre care eficienta energetica a cladirilor. In opinia directorului pentru Romania si Republica Moldova al Schneider Electric, sunt necesare initiative legislative si programe care sa faciliteze investitiile in solutii de eficienta energetica pentru cladirile rezidentiale, unde bugetele sunt mai reduse.

„Companiile si populatia au fost tot mai preocupate, pe timp de criza, de reducerea consumului de energie”
     Reporter: Cum caracterizati cererea din partea companiilor pentru eficientizare energetica? Dar din partea persoanelor fizice?
Florentina Totth: Cererea pentru solutii de eficientizare energetica a crescut constant in ultimii ani, atat din partea companiilor, cat si in sectorul rezidential. Pe de o parte, companiile au fost nevoite, in contexul crizei economice, sa caute solutii pentru reducerea costurilor, iar optimizarea consumului de energie reprezinta o metoda inteligenta si avantajoasa pentru a atinge acest tip de obiectiv.
In acelasi timp, exista si pe piata din Romania o tendinta de consolidare a politicilor de responsabilitate sociala ale marilor companii, acestea incluzand obiective ambitioase de reducere a impactului asupra mediului inconjurator, iar eficienta energetica poate contribui la acest lucru.
Reporter: Ce produse pentru eficientizare energetica ofera Schneider Electric?
Florentina Totth: Schneider Electric ofera echipamente si solutii pentru cinci piete finale: energie si infrastructura, industrie, cladiri comerciale, centre de date si rezidential. Oferta companiei in zona de eficienta energetica si management al energiei este variata – cuprinzand de la senzori de prezenta si variatoare de intensitate luminoasa la solutii complexe care permit reducerea cu pana la 30% a consumului de energie, iar aceasta oferta este extinsa constant pentru a raspunde nevoilor clientilor din toate aceste piete.
Pentru cladirile comerciale si rezidentiale, Schneider Electric ofera solutii bazate pe standardul international KNX, care combina toate functiile cladirii intr-un singur sistem inteligent. Cel mai recent lansata solutie de acest tip dedicata sectorului rezidential este preconfigurata pentru a transforma locuintele in case inteligente, aplicabila apartamentelor cu 3-4 camere si caselor cu maximum 4 camere. Aceasta permite managementul de la distanta al consumului de energie dintr-o locuinta, prin intermediul unei aplicatii instalate pe smartphone sau tableta, precum si setarea de scenarii pentru programarea consumului de energie in functie de anumite situatii zilnice.
Reporter: Cum au mers vanzarile de produse pentru eficientizare energetica, anul trecut?
Florentina Totth: Vanzarile Schneider Electric au crescut constant, inclusiv in zona de eficienta energetica, iar acest trend ascendent a fost inregistrat si in 2013.
Reporter: Cum arata casa viitorului, din punctul de vedere al tehnologiilor de ultima ora?
Florentina Totth: Din punctul meu de vedere, o casa a viitorului trebuie sa consume mai putina energie decat produce, asigurandu-le, in acelasi timp, locatarilor un nivel maxim de confort.
Pentru realizarea acestui obiectiv, sunt esentiale trei componente. Prima consta intr-un sistem de management inteligent al consumului de energie, bazat pe standardul KNX, la care sunt conectati toti consumatorii de energie din locuinta. Utilizatorul poate, astfel, sa-i controleze de la distanta, prin intermediul aplicatiei instalate pe smartphone sau pe tableta (spre exemplu, poate opri televizorul, daca l-a uitat deschis cand a plecat de acasa), sau sa seteze scenarii (spre exemplu, setarea unei temperaturi mai mari la centrala de incalzire la ora 18:00, cu o ora inainte ca primul membru al familiei sa se intoarca acasa).
O alta componenta a casei viitorului este cea de productie a energiei din surse regenerabile. O astfel de casa poate avea panouri solare, Schneider Electric oferind echipamentele necesare utilizarii energiei solare generate (invertoare, convertoare, etc.), precum si solutii de conectare a instalatiei solare la reteaua electrica.
De asemenea, din garajul unei case a viitorului nu trebuie sa lipseasca automobilul electric, bineinteles, alaturi de o borna de incarcare electrica EVlink, oferita de Schneider Electric.
Reporter: Ce produse noi pregatiti pentru acest an?
Florentina Totth: Anul acesta, pregatim lansari de produse pe mai multe dintre pietele carora ne adresam. Nu va pot da exemple concrete, pentru a nu diminua surprizele pregatite pentru clientii nostri, insa pot preciza ca aceste lansari vizeaza in special domeniile IT&C si industrial.
Reporter: Ce rezultate ati inregistrat, anul trecut, in tara noastra?
Florentina Totth: Politica Schneider Electric, companie listata la Bursa de la Paris, este de a nu face publice rezultatele financiare obtinute de fiecare subsidiara in parte, ci doar pe cele la nivel de grup. Astfel, grupul Schneider Electric a inregistrat, anul trecut, vanzari in valoare de aproximativ 24 miliarde de euro. Vanzarile din Romania ale Schneider Electric au crescut anul trecut, compania majorandu-si afacerile constant, de la an la an.
Reporter: Care sunt principalii competitori pe piata din Romania?
Florentina Totth: Avem competitori pe fiecare dintre pietele carora ne adresam. Avantajul competitiv al Schneider Electric este acela ca ofera solutii integrate pentru fiecare dintre cele cinci piete, care pot ajuta utilizatorii sa obtina economii considerabile de energie si bani, sa beneficieze de un nivel de confort optim si sa-si reduca impactul asupra mediului inconjurator. Partea consultativa si educationala in ceea ce priveste aceste solutii este prioritara pentru compania noastra.
Reporter: Care este strategia de dezvoltare a companiei?
Florentina Totth: Misiunea Schneider Electric este aceea de a ajuta organizatiile si populatia sa-si rezolve problemele legate de energie si sa profite la maximum de resursele lor energetice, iar strategia de dezvoltare a companiei se inscrie in aceasta abordare. Ne propunem sa oferim in continuare servicii de inalta calitate si solutii inovatoare pentru a raspunde nevoilor clientilor nostri, precum si sa ne continuam parteneriatele puternice dezvoltate pe piata din Romania.
O alta directie in care este concentrata strategia noastra de dezvoltare o reprezinta investitiile in oameni. Schneider Electric are, in prezent, 260 de angajati in Romania si in Republica Moldova, extinzandu-si constant echipa in ultimii ani, in special de la deschiderea primului centru de suport clienti in Bucuresti, in 2011. Planurile noastre pentru 2014 includ recrutari atat in centrele de suport clienti, cat si in cadrul altor departamente ale companiei.
Reporter: Cum a fost compania afectata de declinul pietei constructiilor, in perioada de criza?
Florentina Totth: Vanzarile Schneider Electric in Romania au crescut in perioada crizei, iar acest lucru se datoreaza faptului ca atat companiile, cat si populatia au devenit mai preocupate de costurile pe care le gestioneaza, in conditiile scaderii veniturilor si au inceput sa constientizeze astfel si necesitatea reducerii consumului de energie. In aceste conditii, implementarea unor solutii de optimizare a consumului de energie a reprezentat o metoda simpla si eficienta de diminuare a costurilor pentru companii. In acelasi timp, si populatia a devenit mai preocupata de reducerea facturilor la electricitate, orientandu-se catre produse si solutii care sa le asigure economii de energie si bani.
Reporter: Care sunt principalele probleme cu care va confruntati pe piata din Romania?
Florentina Totth: Nu as vrea sa le numesc probleme, ci mai degraba provocari, deoarece aceste aspecte pot fi solutionate printr-o buna colaborare intre autoritatile si organizatiile implicate. Iar aceste provocari se refera in special la atingerea obiectivelor impuse de Uniunea Europeana. Desi Romania sta bine la capitolul energiei din surse regenerabile, depasindu-si obiectivul in ceea ce priveste ponderea energiei produse din astfel de surse, mai are mult de lucru in celelalte directii. Una dintre provocari este eficienta energetica a cladirilor.
O directiva UE prevede ca, in statele membre, din 2021, toate cladirile noi trebuie sa se incadreze in categoria „aproape zero energie”, iar Romania este departe de a atinge acest obiectiv. De aceea, pentru a imbunatati performantele energetice ale cladirilor, in special in sectorul rezidential, unde bugetele sunt mai reduse, credem ca sunt necesare initiative legislative si programe care sa faciliteze investitiile in solutii de eficienta energetica.
De asemenea, o alta directiva UE vizeaza reducerea cu 20% a emisiilor de gaze cu efect de sera pana in 2020. In acest context, este esentiala dezvoltarea pietei de autovehicule electrice si, tinand cont de faptul ca atat modele de automobile electrice ale producatorilor auto, cat si solutiile de incarcare a acestora (oferite de Schneider Electric) sunt disponibile pe piata, prioritara ar trebui sa fie stimularea cererii – prin facilitarea achizitionarii de astfel de automobile, investitii in infrastructura de incarcare electrica etc.
O alta provocare din domeniul energiei este infrastructura de distributie a energiei electrice. Reteaua electrica este eficienta doar in proportie de 30%. De asemenea, instalatiile prezinta un grad ridicat de uzura si sunt echipate cu produse din anii „60. De aceea, consideram ca sunt esentiale investitiile in infrastructura energetica, pentru a putea corespunde normelor europene, dar si cerintelor din ce in ce mai complexe de integrare a energiei regenerabile, care presupun o comunicare in dublu sens si un management eficient al energiei.
Reporter: Ce asteptari aveti de la autoritatile romane, in ceea ce priveste incurajarea mediului de afaceri?
Florentina Totth: Schneider Electric este o companie care nu are asteptari de la terti, fie ca vorbim de autoritati sau de alte organizatii, ci care isi propune sa faca tot ceea ce depinde de ea pentru a-si indeplini misiunea si a-si atinge obiectivele.
Referindu-ne, insa, la incurajarea mediului de afaceri local, credem ca este importanta asigurarea unei stabilitati legislative care sa ofere predictabilitate si sa ajute companiile si antreprenorii sa dezvolte si sa implementeze planuri de afaceri pe termen lung, cu beneficii pentru economia locala.
Reporter: Cum va asteptati sa va afecteze faptul ca 2014 este an electoral?
Florentina Totth: Activitatea Schneider Electric in Romania nu va fi afectata de alegerile din acest an. Noi ne vom desfasura activitatea ca si pana acum, oferind clientilor nostri cele mai eficiente si inovative solutii si servicii, perfect adaptate nevoilor lor specifice.
Un alt aspect important pe care vom continua sa ne concentram in relatia cu clientii nostri este cel educational, foarte important din punctul nostru de vedere, in special cand vorbim de tehnologii noi, sofisticate. Acestea sunt extrem de utile, cu conditia ca publicul caruia se adreseaza sa le inteleaga, sa fie constient de beneficiile pe care acestea le aduc. Astfel, partea consultativa are o pondere importanta in activitatea companiei noastre.
Un alt mod prin care oferim accesul gratuit la educatie este reprezentat de platforma online Energy University by Schneider Electric. Toti cei interesati de educatie in domeniul eficientei energetice sau al centrelor de date, pot urma aceste cursuri in mod gratuit, in functie de propriul program si aria de interes.
Reporter: Va multumesc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *