Tipologia clientului

STUDIU – Cine, ce si de ce cumpara alimente organice
Spune-mi ce te determina sa cumperi, ca sa-ti spun ce fel de bioconsumator esti. Agentia germana de marketing Diffferent a impartit clientii bio in patru categorii.

Diffferent a intervievat peste 1.000 de consumatori cu privire la obiceiurile de achizitie a produselor eco. 16,2% au declarat ca au venituri mari – peste 4.000 de euro pe luna si 45,9% s-au declarat clienti ocazionali de bio – din produsele cumparate lunar, mai putin de 50% sint organice. Pe baza rezultatelor sondajului, Diffferent a identificat mai multe tipuri de cumparatori bio: „Green Indulgence” („Rasfat verde”), „Green Attitude” („Atitudine verde”) – clienti impatimiti, „Organic Quality Seeker” („Cautator de calitate bio”) si „Organic Mainstream” („Moda organica”) – consumatori de ocazie.

CARACTERISTICI. Cumparatorii din categoria „Green Indulgence” (9,68% din bioconsumatori) au venituri ridicate si sint fideli produselor eco. Peste jumatate din alimentele cumparate de acestia sint bio. Acesti consumatori cred in produsele sustenabile si le aleg dupa pret, ci dupa ambalaj, marca si sigla certificatorului. Pentru clientii din categoria „Green Attitude” (44,42%), produsele eco fac parte din viata de zi cu zi. Ei au venituri mai mici decit cei din prima categorie si aleg produsele dupa originea si ingredientele acestora si luind in calcul beneficiile pentru sanatate si mediu.

In categoria „Organic Quality Seeker” (6,65%) intra cumparatorii bio cu venituri mari, insa in al caror cos de consum se regasesc mai putin de 50% produse eco. Acestia sint interesati de alimente de calitate superioara si isi orienteaza decizia de cumparare dupa marca si ambalaj. Si in cosurile cu alimente ale clientilor din categoria „Organic Mainstream” se regasesc mai putin de 50% produse eco. Acestia cumpara bio pentru ca asa e moda si mai putin din convingere. Sint persoane cu venituri medii, pentru care pretul este primul criteriu de care tin cont cind iau decizia de cumparare.

Sursa: Jurnalul National

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *