Unul din 5 mamifere este amenintat cu disparitia
4 Noi 2009 Comenteaza pe Forum Trimite prin Y!M Trimite prin Email
1/5 din speciile de mamifere, 1/3 din amfibieni si reptile si 2/3 din plante sunt amenintate cu disparitia, potrivit unei liste a speciilor pe cale de disparitie, intocmita de Uniunea Internationala pentru Conservarea Naturii. 
Potrivit clasificarii utilizate de IUCN, din cele 5,490 de specii de mamifere identificate de cercetatori, 79 sunt disparute sau disparute in salbaticie, 188 sunt critic amenintate, 449 sunt amenintate si 505 sunt vulnerabile.
In plus, 70% dintre speciile de plante, 35% dintre nevertebrate, 37% din pestii de apa dulce, 30% dintre amfibieni, 28% dintre reptile si 12% dintre pasari sunt amenintate, scrie The Times.
Sursa: HotNews
Pentru mai multe informatii despre amenintat, amfibieni, mamifere, pasari, plante, reptile, specii pe cale de disparitie, aboneaza-te gratuit la Noul Newsletter EcoMagazin, personalizat pentru tine!
Esti ecologist, eco-friendly sau fan Captain Planet? Atunci alatura-te si tu celor peste 7500 de membri care s-au inscris deja in EcoSapiens si hai sa ne cunoastem pe forumul ecologistilor. Intrebarile si comentariile tale sunt binevenite.
Recomandari la acest articol
Cele mai uimitoare mamifere
14 Mai 2009
Vreti sa aflati mai multe despre mamiferele care au trait in urma cu 10.000 de ani in America de Sud si sa vedeti ce transformari au suferit de-a lungul timpului?
Atunci aflati ca Muzeul american de istorie naturala din New… Citeste mai departe»
Vederea in culori la mamifere
21 Iul 2009
Capacitatea de a recunoaste, de exemplu, merele rosii sau bubitele de pe piele, poate avea importante implicatii in selectia hranei sau a partenerului. Totusi, nu toate mamiferele vad culorile la fel ca oamenii.
Pentru a suporta vederea in culori, ochii… Citeste mai departe»
Ultimele mamifere descoperite
5 Iul 2009
La sfarsitul secolului XIX, seful Biroului de Brevete SUA considera ca tot ce era de descoperit, s-a descoperit si tot ce era de inventat, s-a inventat deja, motiv pentru care propunea desfiintarea Biroului de Brevete.
Insa secolul XX a depasit… Citeste mai departe»
Marile mamifere din Carpati nu mai au spatiu vital
13 Feb 2008
Animalele salbatice au mici sanse sa supravietuiasca fara ajutorul omului, releva un studiu publicat de revista “New Scientist”
In intreaga lume, marile mamifere nu mai au un habitat propice supravietuirii.
Din lipsa de hrana, caprele isi reduc numarul, iar animalele… Citeste mai departe»
Mehedintiul, amenintat de desertificare
11 Mai 2009
Cele 80 de statii de irigare din judetul Mehedinti sunt, cu mici exceptii, nefunctionale. S-a furat aproape tot, de la motoare, uleiul din transformatoare, cablul de alimentare pana la conductele pentru irigatii si alte accesorii. Singura statie de pompare a… Citeste mai departe»
Oltul, amenintat de desertificare
23 Mai 2009
Pamantul tarii este cea mai valoroasa avutie naturala a intregii natiuni si a generatiilor viitoare, este vesnic si constituie conditia materiala a existentei oricarei productii.
Importanta pamantului in agricultura este deosebita, el constituind principalul mijloc de productie, deoarece, prin invelisul… Citeste mai departe»
Pamantul amenintat de-o stea
16 Mar 2008
Astronomul australian Peter Tuthill de la Universitatea din Sidney a avertizat in cadrul unei conferinte stiintifice ca Pamantul se confrunta cu un pericol major, provocat de o stea din cadrul sistemului dublu WR 104. “Cand studiam aceasta stea, aveam impresia… Citeste mai departe»
Lasa un comentariu
Stirile zilei
Monsanto, una din cele mai mari companii de alimente modificate genetic (OMG), a interzis alimentele MG din cantinele propriei corporatii
Biodiversitate Organisme modificate genetic
Se pare ca Monsanto, una din cele mai mari companii de alimente modificate genetic (OMG), a interzis alimentele MG din cantinele propriei corporatii.
Aceasta companie refuza sa ofere personalului sau chiar alimentele modificate genetic pe care le promoveaza in multe… Citeste mai departe»
NASA a realizat o harta termica a Pamantului pentru anii 1880-2011. Vezi cat de mult au crescut temperaturile.
Incalzirea globala Schimbari climatice
Temperaturile au crescut mult in ultimii ani, incalzirea globala fiind semnificativa din 1880 incoace, de cand s-a inceput culegerea datelor din statiile meteo cu regularitate si dupa reguli clare. Recent, NASA a dat publicitatii o harta termica animata din care… Citeste mai departe»
Scrisoare deschisa privind incalcarea eticii si obiectivitatii jurnalistice pe subiectul Rosia Montana
Resurse naturale
Liberatatea presei este unul din cele mai pretuite principii in Europa, dar in acelasi timp, poate fi cu usurinta erodata in mod flagrant sau pe tacute. Ne adresam astazi asociatiilor care vegheaza ca acesta libertate fundamentala sa fie respectata peste… Citeste mai departe»
Autoritatile federale americane au autorizat pentru prima data din 1978 construirea de noi reactoare nucleare in Statele Unite.
Energie regenerabila
Autoritatile federale americane au autorizat, joi, pentru prima data din 1978 construirea de noi reactoare nucleare in Statele Unite.
Comisia pentru reglementare in domeniul nuclear (NRC) a aprobat o rezolutie care autorizeaza “construirea si punerea in serviciu a reactoarelor trei… Citeste mai departe»
Veteranii de razboi si urmasii acestora de pe Valea Muntelui nu pot fi improprietariti cu paduri pentru ca nu mai este cu ce
Fondul forestier
Veteranii de razboi si urmasii acestora de pe Valea Muntelui nu pot fi improprietariti pentru ca nu este cu ce • in situatia aceasta, primarii nu pot pune in aplicare sentinte definitive si irevocabile • necesarul pentru cei care au… Citeste mai departe»
Cantecul dulce al pasarilor poate influenta starea de bine si sanatatea
Sanatate
Cantecul dulce al pasarilor poate influenta starea de bine? Este o intrebare la care cercetatorii s-au hotarat sa raspunda. O echipa de la Universitatea Surrey (Marea Britanie) a studiat trei ani impactul cantecului pasarilor asupra starii de bine, atentiei si… Citeste mai departe»
Persoanele care consuma zilnic cate un galbenus de ou crud sunt mai ferite de bolile cardiovasculare si de cancer
Alimentatie Sanatate
Persoanele care consuma zilnic cate un galbenus de ou crud sunt mai ferite de bolile cardiovasculare si de cancer, potrivit oamenilor de stiinta canadieni de la Universitatea din Alberta.
In galbenusul de ou se gasesc doi dintre cei mai puternici… Citeste mai departe»