10 companii aeriene chineze si indiene au refuzat sa furnizeze datele despre emisiile de carbon catre autoritatile UE

10 companii aeriene chineze si indiene au refuzat sa furnizeze datele despre emisiile de carbon catre autoritatile UE

India a amenintat ca va interzice zborurile liniilor europene in spatiul sau aerian, daca Bruxelles-ul va sanctiona companiile aeriene indiene, in urma noilor reglementari privind poluarea aerului.

„Calatoriile sunt mereu dus-intors”, a declarat Ajit Singh, ministrul aviatiei civile din India. „Daca ei (n.r., autoritatile europene) impun asemenea regulamente si noi putem face acelasi lucru”.

Saptamana trecuta, 10 companii aeriene chineze si indiene au refuzat sa furnizeze datele despre emisiile de carbon catre autoritatile UE – marcand cea mai vizibila revolta a unor natiuni impotriva taxei impuse de Bruxelles. Avioanele acestor companii risca sa nu mai aiba voie sa traverseze spatiul aerian european, daca nu se supun regulilor.
Multe tari, printre care SUA si Rusia, au criticat Bruxelles-ul, pentru taxa sa de poluare. „Europa vrea sa conduca tratativele fara sa ne asculte si pe noi”, a declarat insusi Bernard Gustin, CEO-ul Brussels Airlines.

Willie Walsh, CEO-ul International Airlines Group, compania-mama a British Airways, a criticat Comisia Europeana pentru abordarea sa aroganta si a spus ca „a venit timpul ca oficialii europeni sa lase deoparte infatuarea si sa demonstreze ca pot sa fie lideri adevarati”.

„Nu cred ca Europa isi poate permite sa compromita cresterea economica, in aceste vremuri dificile”, a adaugat Walsh. Mai mult, acesta a spus ca Europa este „nebuna”, daca vrea sa riste un razboi comercial pe seama emisiilor de carbon.

Singh a mai precizat ca sanctiunile ar fi contraproductive, atat pentru UE, cat si pentru India, intr-un moment in care datoriile tarilor din Zona Euro si scaderea puterii de consum tin pe loc economia. Air India si Jet Airways – singurele companii aeriene indiene care zboara deasupra Europei – se confrunta deja cu taxele prea mari, preturile in crestere la carburanti si un razboi al preturilor, desfasurat acasa. Air India, compania aeriana nationala a Indiei, a fost in pragul falimentului timp de 10 ani, in ciuda injectiilor de capital de miliarde de dolari din partea guvernului.

Singh a mentionat ca ultimul pachet de intrajutorare a companiei Air India – in valoare de 5,4 miliarde dolari, ar putea fi si ultimul, daca gigantul aerian de stat nu demonstreaza ca poate fi profitabil. „Air India are mari probleme financiare”, a declarat Singh. „Nu putem sa luam mereu bani – sunt banii contribuabililor”. Pilotii Air India au organizat o greva de 16 zile, cerand cresterea salariilor si a numarului de cursuri de training.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *