Aspiratorul marilor

Incepand cu anul 2004,Franta poseda noi dispozitive de intretinere a porturilor si luciurilor de apa.Este vorba de niste barje multivalente de dimensiuni mici,usor manevrabile,care pot curata atat petele de hidrocarburi de pe suprafata apei cat si macrodeseurile (lemn,alge,plastic,polistiren etc.) ,deversandu-le ulterior in containere speciale amenajate in porturi.
Primul model de acest fel a fost produs in santierele navale Kerpalud.Dispozitivul,denumit Cataglop,are o lungime de 7,2 m.,o latime de 2,5m.,inaltimea de 3,5 m. si greutatea de 2200 kg.O parte din energia necesara este asigurata de panourile solare din dotare.Cataglop are o viteza de deplasare de 5,5 noduri pe ora si o viteza de lucru de 0,5-1,5 noduri pe ora.Poate curata cheiurile,avand un container de stocare a deseurilor de 650 kg.,poate lansa apa pentru stingerea incendiilor si cu ajutorul motopompelor poate transfera hidrocarburile din apa in containerul special de stocare cu capacitatea de 1200 l. aflat la bord.Avand dimensiuni mici,Cataglop poate fi utilizat nu numai in porturi,pe o raza de 5 mile marine,ci si pe rauri,canale si lacuri.
Ulterior,producatorii au creat si alte modele ce pot actiona in largul marilor.De dimensiuni ceva mai mari,Catamar,un model ce functioneaza pe aceleasi principii,este capabil sa curete de hidrocarburi suprafete cuprinse intre 0,7 si 12,5 ha/ora,ceea ce corespunde,in functie de grosimea stratului de hidrocarburi din apa,unui volum de 105-125 m.cubi de hidrocarburi curatate incontinuu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *