Autostrada Moldovei nu a primit avizul de mediu, dar proiectul nu este blocat

Autostrada Moldovei nu a primit avizul de mediu, dar proiectul nu este blocat

CNADNR a cerut la inceputul lunii mai emiterea avizului de mediu pentru demararea proiectului autostrazii din Moldova. Agentia de mediu a respins cererea motivand ca documentele solicitate nu au fost trimise in timp util de catre Companie.

In plus, CNADNR nu a respectat nici prevederile legale referitoare la informarea publicului, conform motivatiei Agentiei Nationala pentru Protectia Mediului (ANPM).

Autostrada Targu Mures – Iasi – Ungheni pune pe jar autoritatile din Iasi. Dupa ce ANPM nu a dat avizul pentru demararea proiectului, cei din Moldova isi vad inca o data spulberata speranta de a avea cat mai repede o legatura cu Vestul tarii.

Potrivit proiectului ce costa aproximativ 6 miliarde de euro, aceasta autostrada ar trebui sa aiba o lungime de 311 km si traverseaza judetele Mures (48,655 km), Harghita (81,5 km), Neamt (81,5 km) si Iasi (100,14 km), ajungand pana la 600 m fata de granita de stat cu Republica Moldova.

„Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania S.A. precizeaza ca procedura de promovare a avizului de mediu pentru cele trei tronsoane ale autostrazii Targu Mures-Iasi-Ungheni s-a realizat, in cadrul Studiului de Fezabilitate, de catre cei trei proiectanti cu care Compania are incheiate contracte. CNADNR le-a solicitat acestora raportari in legatura cu motivele care au generat respingerea procedurii. Subliniem ca proiectul acestei autostrazi nu este blocat, demersurile de obtinere a acordului urmand a fi reluate in cel mai scurt timp posibil”, se arata intr-un comunicat al CNADNR.

In prezent, legatura dintre Moldova si Transilvania se desfasoara pe traseele DN 15B – DN 15 si DN 15 – DN 12C – DN 13B. Cele patru drumuri nationale fac fata cu greu fluxului sporit de trafic. „In acest context, Autostrada Targu Mures – Iasi – Ungheni devine o alternativa atractiva pentru traficul international de tranzit care se va desfasura intre Coridoarele de Transport Pan-european nr. IV si IX”, sustin oficialii CNADNR.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *